|
|
|
|---|---|
|
köpte bilen förra året i maj, och fyllde på ac:n direkt då det var helt kass kyla och förra ägaren inte använt bilen på 1 år. Nu när solen börjar ligga på ganska ordentligt skulle jag därför köra igång acn, men när jag tryckte på "snöflinga-knappen" kom det ingen kyla alls, om jag inte inbillade mig blev det bara varmare :S sen skulle jag prova köra igång Max AC knappen, men den reagerade inte alls, men det är kanske temperatur-beroende på något sätt? kan även tillägga att bilen ökade i varv när jag slog igång ac:n (på "snöflinga-knappen). Så det verkar ju som att det är tomt i systemet. Men är det verkligen normalt att behöva fylla på 1 gång per år? tack på förhand. | |
|
Det måste vara minst +6-7°C ute innan kompressorn kopplar in. Dessutom måste systemtrycket vara tillräckligt högt. Kolla om kompressorn verkligen kopplar in (syns tydligt om remskivans navcentrum snurrar eller om själva ytterdelen snurrar på frihjulslagret) Man bör nog göra en provtryckning, vakuumsugning och sedan fyllning. Normalt kanske en fyllning behöver göras var 5:e år eller så. Varje år, då läcker det för mycket. |
|
| Anade att det var någon sån finess, då är det ännu gränsfall här uppe i norr :) Får ta och kika under huven då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.