|
|
|
|---|---|
|
Spekulerar på en bil utan detta,hade inte alla m-bilar dessa attribut?Länk Richard Channing hade snygg bil | |
|
Sportstolar var standard, komfortstolar var tillbehör. Alla hade vita nålar, du förväxlar med samtida Alpina som använde röda nålar. Korrekt växelspaksknopp, vilket inte är helt vanligt. Är dock tveksam till växelspaksdamask och m inlägget i nackstöden. Blinkersglasen fram är definitivt inte korrekt, men det är ju bara en detalj. Bakspoilern är inte den vanligaste varianten heller, frågan är om den är original på denna bil? Fanns ju två andra varianter också, en i gummi samt en tredelad M-technik spoiler. Utrustningslistan på denna bil finns i en annan länk om jag inte minns fel och där kan man se att stolarna är specialbeställda. /Johan |
|
|
Tack,Såg nu att bilen hade diskuterats tidigare.Nej tenker inte på Alpina,E30 m3,E28 m5,e34 m5 dvs. de andra 80-tals m-bilarna hade røda visare.Aven med min 635csi-81 hade det. Richard Channing hade snygg bil |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Minlägget och växelspaksdamask är defenetivt inte original, och jag undrar om inte knoppen och damasken är eftermarknad alt från en M3 E30. Knoppen för övrigt har ju rätt form, men lädret i originalknoppen verkar tjockare än det tunna original. Beträffande bakspoilern, så är den troligen bytt och monterad i efterhand, då det verkar som om 635:an (även M635) under 86 fick den nyare 2 delade M-technic bakspoilern, istället för den mer standard ankstjärten som sitter på de äldre bilarna. Mvh Patrik |
| Lite OTnu, hoppas det är OK. Vad är skillnaden på den äldre och den nyare M-tech bak-spoilern? | |
|
Den äldre tror jag patrik syftar på den andra typen av spoiler i helgjutet gummi som har annorlunda design än den spoiler som finns på bilen du är intresserad av. Vad det gäller den tvådelade spoilern, som Patrik refererar till, så är det spoilern som ingick i M-technik spoilerpaketet (sidokjolar och spoiler under bakre stötfångare). Jag är dock lite frågande till om den först kom 1986, men det är en annan sak. M.a.o., det finns tre olika bakspoilers till M635csi. Frågan är bara om alla tre kunde väljas på alla årsmodeller? /Johan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Mycket riktigt som du säger Johan, så ska den 2 delade spoilern ingå i M technic spoilerpaketet, men är lite osäker på om den erbjöds separat som tillval på de tidigare bilarna. Men just den 2 delade blev sedermera standard på 635:orna runt 86 vad det verkar. Det svåra är att få reda helt säkert på detta, då inget står som tillval i utrustningslistor, varken bakre spoiler eller kjolpaket. Likaså är jag fortfarande frågande beträffande när spoilerpaketet erbjöds till M635:orna. Finns ju tyvärr inga svensksålda M635 83-87 där man skulle kunna få lite historik beträffande detta. Inte har jag heller några kontakter med en helt original M635 med kjolpaketet utanför landet. (med full historik som bla best.lista för utrustn.) Kanske börjar bli dags att fortsätta sitt sökande utanför landet!? =) Skulle vara hemskt spännande att få se en tillvalslista från BMW, på vad man kunde beställa mellan 1983-1986 års bilar. Förutom det som står i utrustningslistorna, lär det finnas en del övrig utrustning som gick att få. Mvh Patrik |
|
Aha.. ok. så det finns alltså bara en sort M-tech bakspoiler som är i 2 delar(gummi och plasten som skal lackas i bilen färg)? Jag har ingen bakspoiler på min 635, därför är jag nyfiken då jag funderar på att skaffa en=) Patrik: har du fått mitt sms? /Farre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.