|
|
|
|---|---|
Agge |
Kan ni rekommendera något bra chip till min m3 -97. Har hört att bilen drar mindre bensin med chip. Stämmer det? Finnns det några nackdelar? Tack.. MVH //Agge |
|
Om jag har fattat det rätt så ska den ta mindre bensin vid lugn körning, kör man hårdare så tar den lite mer än original, men man får ju några hk mer med chip. Kan vara en nackdel med bensinförbrukningen om man kör hårt, då blir det inte billigt. Jag tycker att det är värt att chippa, man behöver ju inte alltid köra hårt. Varvstoppet flyttas väl lite också så man kan varva den lite extra. //Schnitzer |
|
| I en så hk-stark bil som en m3:a så borde inte bränsleförbrukningen bli till det positivare med ett chip. Jag tror mer att man syftar till bilar med färre hk/kg som enklare orkar driva bilen med lite mer hk. I en m3 är väl möjligtvis ett chip till för att enbart flytta varvspärren och få lite mer vrid/hk. Sen går det ju också att diskuttera hur mycket du märker dina extra hk, flera användare som chippat sina sugmotorer här på forumet är inte så nöjda och säger att det inte känns som de fått något bättre drag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.