|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en e39 touring för 3 veckor sedan men nu varje morgon typ vid 6 så drar det igång och tutar!!?? sedan efter 10 min igen om jag inte stänger av.. någon som har någon ide vad det kan vara? | |
| Du kan kolla på blinklampan vilken slinga som jävlas...dörrar eller magnetkontakter i huv å bagage.. kolla i boken vad som jävlas vid visst blink om du har den kvar annars ring en som säljer carguard...eller lägg ihop slingan på magnet så kopplas den bort å kan sortera den vägen.../M | |
| tackar!! men det är skumt att det är samma tid på morgonen!! verkar nästan som att det står någon jävel runt knuten som springer fram och sparkar på bilen :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
9 av 10 fall är det huvkontakten som jäklas, olika temperaturer i motorutrymmet samt tex sol på utsidan av huven gör att en snålt justerad huvkontakt blir kinkig. Råkade ut för detta igår , då jag hade lossat fjäderbenstaget (pga AC desificering) som ligger an mot huvkontakten och den hade flyttat sig från sitt läge ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tjena Hasse! du smyger runt på alla forum och avlägger bra svar!! härligt med kompetent folk :) Får många bra förslag på denna sajten!! \\Johan Falk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.