AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.643

Efterinstallationer efterfrågas

Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Min 'nya' E91 2010 saknar vissa saker jag vant mig vid i min andra bil. Jag skulle därför vilja veta vem (fristående, alltså inte BMW) som kan fixa dessa snyggt och billigt i Stockholm.

1. Larm
2. Komfortaccess (jag älskar det!)
3. Bluetooth-koppling för luren

Bilen har stora navin och förmodligen stora datorn.

Tacksam för tips och idéer kring detta.

--Gunnar
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Ingen som vill uttala sig kring detta alltså :(

Jag har bett verkchefen på Bilcentralen Nacka om officiella priser på arbetena så får vi ta det därifrån till att börja med.

Komfortaccess är något man inte kan leva utan när man väl vant sig.

--Gunnar
ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Larm måste väll bilen ha redan?
Vad är komfortacess?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Komfortaccess är nog svindyrt att eftermontera. Bilen måste ha nya handtag osv.

Bluetooth kostar runt 10k SEK om bilen är förbered med sladdar och mic samt antenn (kan köpas från fabrik).
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Jag har nu kollat upp det här med eftermontage av Comfort Access och kan berätta att BMW själva vägrar göra det.

Alla delar finns dock att köpa löst (såklart). Dyrast är handtagen som beställs omålade och sedan måste lackas. Styrboxen kallad Passiv Go kostar ca 2 000 kronor. De båda antennerna ca 200 kronor styck.

Men så är det här med programmering då. BMWs nya servicedator (2007-) krävs och att lura den att göra sånt den inte får är inte lätt. Alla bilar har ett egen checksumma som måste stämma med datorn. Petar jag in nya funktioner stämmer inte checksumman uta måste räknas om. Hur detta går till har jag inte riktigt luskat ut ännu.

Så min fråga blir nu; vem i 08-området har BMWs nya servicedator och kan tänkas vara sugen på att labba lite med detta? Jag lovar att i gengäld dokumentera processen så flera här kan hänga på om så önskas.
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Just ja; vad är comfort access?

CA innebär att du utan att ta nyckeln ur fickan kan:

- Låsa upo och öppna förardörrarna
- Starta bilen
- låsa och larma på bilen
- öppna backlucka

Låter onödigt om man inte har det men svårt att leva utan när man vant sig. Framförallt bakluckeöppningen och möjligheten att starta utan att fumla med keyfob:en är finfint.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.