AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.346

Reservdelar BMW Tyskland

Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Hej,

Jag har svårigheter att få tag på ett par reservdelar genom BMW i Sverige då jag endast har artikelnumret som står på själva delen och som inte ger träff på realOEM och även min lokala BMW-handlare hade svårigheter.

Jag undrar om det går och vem/vart isf på BMW i Tyskland man skulle kunna vända sig till?

Jag kan tillägga att jag har både tillverkarens, Tyco:s artikelnummer och BMW:s motsvarighet. Tyco kunde bara bekräfta att de tillverkar delen men hänvisa mig till BMW då det i samarbete med BMW de har tillverkat dessa.

MVH/Rolle
gO
1.407
gOry
335i Touring
Har du kollat på pelican part och liknande sidor, oftast så hittar man delen hos en sida som säljer ifall man googlar art-nr.
32ProPro-medlem
2.453
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Kan ni inte söka bildvägen via realOEM?
BMW i Sveige borde väl verkligen kunna söka sig fram till delen - om du har den gamla delen eller kan beskriva vad det är och var den sitter.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Nej realoem var inte mycket till hjälp. Jag har även kollar på elscheman för att få fram lite info. Det slutade med att jag tog kort på alla delar och skrev med artikelnummer som finns fysiskt på delarna och lämnade in det på BMW.

Får hoppas de kan få fram något.

Mvh/Rolle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.