|
|
|
|---|---|
|
Funkar det? och vad skall man ha för mått på däcken. Lär väl vara 8,5 bredd med ET 35 på fälgen va? mvh stefan | |
|
Det blir kalas fram. Och sen väljer du samma fälg med 9,5 eller 10" bak. 235/30R20 fram och 285/25R20 bak. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Har lite svårt att tänka mig att 285or skulle passa bak. Känns alldeles på tok för brett. | |
|
Finns det däck i 25 profil? Funkar inge bra att köra samma däck som i fram va och även samma bredd på fälgar? |
|
| Pratade med en däck firma och han tyckte att jag skall köra exakt lika fälg och däck både fram och bak för att få exakt rullomkrets. Vad säger ni om det? | |
| Också lite tveksam till 285, men 275 har jag lyckats klämma in på min E91. Har 2-3 mm fel ET på fälgarna bak, men det löste sig ändå. Så 235 fram och 275 bak är inga problem med ET 37 fram resp 35 bak | |
|
Ganska intressant hur viktigt detta har blivit jämfört med för ca 15 år sedan då 205/55 -16 var brett & sportigt! =P 285 blir nog tufft utan att valsa skärmarna en aning. Det skulle bli jäkligt bra grepp med dom sulorna och fyrhjulsdriften! go for it! |
|
| BMW godkänner ju 255/35-18 bak och 225/40-18 fram på e90 x-drive så drivlinan klarar tydligen en viss skillnad i rullomkrets. | |
| Om någon skulle kunna förklara vad olika rullomkrets orsakar med xDrive så hade jag varit tacksam. På ett intuitivt plan känns det helt rätt men det hade varit spännande att höra den tekniska förklaringen också. Är det lamellerna för framhjulsdrivningen som slits om rullomkretsen är olika eller är det helt enkelt så att det "bara" är själva funktionen som drabbas. D.v.s. att fyrhjulsdriften fungerar sämre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.