|
|
|
|---|---|
|
Tjena! bytte just till sommardäck, och då började det skrapa från vänster framhjul. Det låter som "stens/gruskyddet" till bromsskivan skrapar i skivan, men det låter bara med ett enda av hjulen på, det låter inte med vinterdäcken på och inte med ett annat sommardäck, eller när det inte sitter något däck på alls. Bytte då så att vänster hjul sitter på höger sida osv. då låter det ingenting än så länge ( har inte hunnit provköra) Har kollat på grusskyddet utan däcket på och så ser jag ingenting som tar i någonstans. Det kan inte vara skit i bromsarna, tror jag, för det låter verkligen som ett skrap mot tunn plåt!!! Vad fan kan det vara? hjullagret? skev skiva? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." | |
|
För långa bultar kan det vara, hade samma fenomen när jag bytte hjul på en däckfirma och vi stod som fåntrattar allihopa tills en utav oss lite blygsamt nämnde bultar. Mvh Alex |
|
|
Varför börjar det helt plötsligt låta? och varför låter det inte när jag byter däck mellan vänster och höger... |
|
|
Hörde något liknande på min bil när jag bytte däck och bromsar, det var balanseringsvikterna som tog i bromsoket. Kan vara värt att kolla om du inte gjort det. Jag har 15" fälg på min bil. Mamma Mu är allas vän |
|
|
Jobbar själv på ringtjänst i arlöv och kan nästan garantera dig att det är en klistervikt som tar i oket eller något annat. Bmw är känsliga för detta! BMW är livets mening |
|
|
okej, får kolla det imorgon... låter ju väldigt lovande om det bara är en vikt som är fel :P "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
Det var en låsbult som var för lång. tyvärr visade det sig att en av fälgarna var rejält skev också så det betyder nya fälgar, krävdes 180g vikter för att få den något sånär balanserad. Så någon som vill ha 3 bra fälgar och en jobbig? skicka ett medelande bra pris. "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.