|
|
|
|---|---|
|
hej, har för 3 veckor sen bytt bromsbeläggen fram i samband med service, nollställde allting med den vanliga metoden vid instumentklustret, allting jag bytt gick att nollställa, utom bromsarna fram som gick från att vara -17 till -15000 i intervall, prövat flera gånger, går inte att nolla. Själva slitagevarnaren har jag inte bytt då den inte kommit till skivan och inte hade några skador alls, måste man byta den ändå, eller måste BMW nolla just bromsarna? | |
| Har varit med om det fenomenet på en e60 och tyvärr är de nog nollning med deras dator som gäller. | |
| Har för mig att det inte går att nolla om det är mer än 1000mil kvar på bromsbeläggen. | |
| Jag tror det är slitage-varanen som spökar. Verkar ju lustigt att det skulle funka att nollställa bak själv, men inte fram. | |
|
Vad jag förstått så ska alltid slitagevarningen också byta samtidigt. Har aldrig hoppat över att inte byta den,så är inte 100% säker. Sen kan man ju undra varför man inte byter den?! kostar inte många kronor.. |
|
| Om den står på negativa km kvar till service, måste du byta givaren. | |
| Vad tar BMW för en slitagevarnare bak? Mekonomen och Meca skulle ha ca 270kr, Schmeidmann tog bara 140, men då tillkommer ju frakten. | |
| Det kan vara knepigt att nolla men det går. Du måste nog byta slitagegivaren det var jag tvungen att göra lycka till. | |
|
Jag fick iaf byta slitagevarnaren innan jag fick rätt på det behövde inte köra till BMW med bilen utan gjorde det själv Motor Nord hade ingen då jag beställde vet inte hur det är idag Hoppas att det löser sig Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.