|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått hem mitt coiloverkitt och tänkte montera det i helgen. Är det något som jag ska tänka på?? Tacksam för svar. | |
| Vad är det för kit? | |
|
Jag slog till på BC racing -Br series. Hoppas dom blir bra. |
|
|
Nej, det är ganska rätt fram. Däremot så behöver du nya muttrar till stötdämpartornen för de är i aluminium och är engångsmuttrar. Du behöver 10st totalt + att det kan vara bra att byta fjädergummina till bakfjädrarna. M V H Stephan |
|
|
Jag fick med muttrar när jag beställde, men kanske bäst att beställa ifrån bmw? Fick med nya gummin oxå, är inte helt hundra på om jag fattar dig rätt när det gäller fjädergummin:)? Du har ingen bild att visa? Mvh |
|
|
Det är topplagringen bak som bör bytas. Den är gummiupphängd orginal och torkar med åren. Kostar några hundralappar styck på bmw. Kolla "pendelstagen" fram till krängingshämmaren då dom brukar gå åt. kan vara ide att byta när man ändå håller på. / John |
|
|
Ok, så dom kanske man bör byta. Pendelstaget, hör man inte om det är dåligt typ kluckande ljud?? eller är jag helt ute och cyklar:) Bilen har ju inte gått mer är 8000mil men det kanske inte spelar någon roll. Men du kanske har rätt, är väl lika bra att byta allt när man ända har det nerplockat?? |
|
| Dem kostar typ 200 st. | |
|
Det är beställt, lika bra. Fast får dom inte förrän på måndag:( Så det blir att montera ner bara i helgen.. |
|
|
Lånar tråden lite; Är dessa något att ha? Länk Eller ska man gå upp i prisklass alt. köpa något annat märke som är bättre? |
|
|
Jag beställde XYZ av Mats Kinnby och är riktigt nöjd med grejerna och servicen efteråt, så kolla här Länk. Alpina B8 Länk |
|
|
Härligt, dom ser ut att vara något kollade på dessa; Länk Verkar passa mig bäst. Tack för tipset, får bli dom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.