AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.262

automatiska sidostod pa komfort stolar

Tjena,

jag har en 2009 525d, med komfortstolar. Jag har nyligen uptackt att pa passagerar sidan sa ror sig stolens sidostoden pa sig nar man gar in och ut for att gora det lattare att rora sig. Tittade i instruktionsboken om hur man skulle kunna stanga av det, men jag har inte knappen som visas i bruksanvisningen, har ocksa letat i idriven men hittar inte denna installningne. Ar det nagon som vet om det finns en shortcut pa stolminnet for att fa bort den har funktionen?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Varför vill du ha bort den?

Mvh
Min flickvan tycker det klammer till lite for mycket, och jag aker ofta i bilen med kollegor som ar ordentligt runda, och da klammer det ordentligt... SAmtidigt skulle jag vilja anvanda funktionen pa forarsidan
Har för mig att ryggstolsbredden o svankstöd inte proggrameras i nyckeln. Jag tror det går till senast inställnig, prova att bredda det på knappen så ska det väl ta den inställningen nästa gång.
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Jo, ryggstödsbredden följer minnet (med i och urstigningsautomatik), dock en svankstödet.
Vill man slippa det är nog ända lösningen att ha den i ytterläget som minne.

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
I min instruktionsbok står det ryggstödsbredd svankstöd kan ej programmeras mvh Stefan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.