|
|
|
|---|---|
|
Hej. Finns det någon dom kan hjälpa med montering av Gateway 500 till min Bmw (E60). Jag har en vanlig I-Drive utan Navi och CD-changer. Ersättning utgår självklart. Bor i Stockholm. | |
|
Kolla med backesljud på ekerö; jag fick min installerad där och gjorde visserligen mkt annat samtidigt, men har för mig att installationsbiten av gatewayen var ganska enkel och billig. (men då hade jag ett iPod-interface sedan tidigare: om inte kanske något slags cd-växlarläge måste aktiveras för att bilen ska känna av gatewayen. Vet inte om dom även kan hjälpa med den biten) |
|
| Tackar dig för svaret. Har kontaktat med de redan. Hoppas att de kan fixa det. Fick kostnadsförslag på jobbbet. Det blev 500-600 kronor! Perfekt! | |
|
Nu Dension inkoplad. En annan fråga. CD-växlare funktion måste aktiveras för att kunna känna av Dension av bilen. Jag var hos Bmw-dealer i Solna...De påstår att mjukvara måste uppgraderas oxå (dvs bara activering av funktionen räcker inte till). Det kommer at ta ca 4-5 timmar. De vill ha 4000 för det! Jag har en polare i Lettland som jobbar åt Bmw. Han säger att uppgradering av mjukvaran behövs inte för att activera CD funktion. Pollare erbjuder aktivera funktionen for 500 kronor. Vad säger Ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.