AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.075

Dension Gateway 500

ki
35
kimalex79
Bmw E61 535d (2008. full utrustad)
Hej.
Finns det någon dom kan hjälpa med montering av Gateway 500 till min Bmw (E60). Jag har en vanlig I-Drive utan Navi och CD-changer. Ersättning utgår självklart. Bor i Stockholm.
jo
33
jonte530
530iA Touring -06
Kolla med backesljud på ekerö; jag fick min installerad där och gjorde visserligen mkt annat samtidigt, men har för mig att installationsbiten av gatewayen var ganska enkel och billig.
(men då hade jag ett iPod-interface sedan tidigare: om inte kanske något slags cd-växlarläge måste aktiveras för att bilen ska känna av gatewayen. Vet inte om dom även kan hjälpa med den biten)
ki
35
kimalex79
Tackar dig för svaret. Har kontaktat med de redan. Hoppas att de kan fixa det. Fick kostnadsförslag på jobbbet. Det blev 500-600 kronor! Perfekt!
ki
35
kimalex79
Nu Dension inkoplad.
En annan fråga. CD-växlare funktion måste aktiveras för att kunna känna av Dension av bilen. Jag var hos Bmw-dealer i Solna...De påstår att mjukvara måste uppgraderas oxå (dvs bara activering av funktionen räcker inte till). Det kommer at ta ca 4-5 timmar. De vill ha 4000 för det!

Jag har en polare i Lettland som jobbar åt Bmw. Han säger att uppgradering av mjukvaran behövs inte för att activera CD funktion. Pollare erbjuder aktivera funktionen for 500 kronor.

Vad säger Ni?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.