AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.849

Ditec eller Mr Cap?

ba
14
barkman
BMW 320d Touring -10
Någon som har något att säga? För/emot? Priser i jämförelse med kvalliten? Osv osv...
Jag har ingen personlig erfarenhet av någon men många av mina vänner föredrar Ditec.
Det som egentligen är viktigast är vem som håller i maskinen. Man MÅSTE ha känsla för polering för att nå toppresultat.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När jag för en 7-8 år sedan första gången skulle lackkonservera en av mina bilar så frågade jag runt bland bekanta, kollegor och här på forumet och Ditec fick flest rekomendationer så det blev dom som anlitades. Har sedan dess kört Ditec på en handfull bilar och har varit allt från nöjd till mycket nöjd. Som Micke skriver så är ju poleringen det som ger det synliga resultatet och det är där det har varierat lite. Själva lackkonserveringen har varit mycket hållbar och verkligen underlättat att hålla bilen ren.

___
//Ulf
Buspelle
Har använt båda under lång tid, men de senaste 5 åren har båda bilarna uteslutande fått utså Ditecbehandling. Beror dock mest på bra personlig service och nära tillgång till en Ditecanläggning. Betvivlar att det skulle vara någon större skillnad rent kvalitetsmässigt på de båda behandlingsmetoderna, utan det är i så fall, som påpekas ovan, förmågan hos den enskilde som utför arbetet som påverkar slutresultatet.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Skulle hellre välja DITEC, men det är som sagt viktigt att man får rätt artist bakom polermaskinen.

Var bor du? I Stockholm så vet jag 2-3 ditec behandlare som verkligen är duktiga. Solna, Huddinge och täby ligger de i.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.