|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Någon som vet nåt om v-tech och deras grejer? Har hört att det ska vara bra. Vad kan dom erbjuda till en 318 Diesel tro? Vill inte ha liknande KCR box! Tacksam för svar och erfarenheter... | |
|
Hur blir det med garantier från BMW??? Motor garanti??? Nybilsgarantin??? |
|
| Länk | |
| Ingen biltillverkare fortsätter att ge dig garanti om dem upptäcker att din bil är trimad på något sätt, då ryker garantin direkt. Men det finns lösningar på flera sätt, antingen så åker du till tex Vtech och får dina felkoder nollade helt innan du besöker BMW verkstad eller så skaffar du dig själv en Bavarian Technic kabel så kan du göra det själv samt göra diverse andra inställningar på din bil. | |
|
Eller så kan BMW "trimma" din bil med bibehållna garantier. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Jasså kan dem det? Vad får man ut? | |
|
Vet inte men en ytlig bekant fick ut 370 på sin 335. Och med bibehållen garanti. Blir cirka 21%. Skulle i så fall öka din till 214 hk men 204 bör det ge. Kontakta BMW för info. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jaså har BMW egna trim alltså? Kanske man ska kolla då. Vill ju inte förlora garantierna. |
|
| Sen när börja bmw trimma bilar?? Konstigt !? | |
| Tänk på att alla programvaruförändringar är spårbara oavsett vad vissa säger. Sannolikheten att en verkstad skulle upptäcka något sådant är minimal, men om det blir någon större skada på motorn eller växellådan kan bilen komma att granskas i detalj om du försöker åberopa ersättning på garantin. | |
| Är inte det för just 335 som det finns "trimkit"? BMW erbjuder väl itne det till övriga modeller, så det är nog inte ett alternativ. Karlhilding kanske har annan info... | |
| Såg precis att BMW släppt ett kit för 320d nu (performance kit) så helt omöjligt kanske det inte är. Nackdelen är, som så ofta, priset... | |
| någån länk ? | |
| Priset ligger på mellan 2000-3000 EURO beroende på om du har manuell eller Automatlåda....personligen tycker jag man kan göra mycket roligt för 20-30 tusen än att få en ökning på 20 hk och 40 Nm på en 320d. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
