AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.177

från band till cd spelare?

li
3
linkanboy
bmw 523i -98
hallå! har nyligen köpt en bmw 523-97, tänkte kolla lite om de finns nån orginal cd spelare som passar in i hålet där band spelaren sitter.. band känns lite oldschool...

//Linus
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Finns lite titt som tätt beggade ute, brukar kosta runt 1000:-......funderar själv på att byta i min till cd :)

Mvh
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Länk

Här t ex :)

oo=00=oo
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jag skulle påstå att priset brukar ligga på 2000:-

Men till det viktigaste: Det finns en uppsjö av original-CD-spelare även om alla passar rent fysiskt.

Om du har tänkt att köpa på distans är det nödvändigt att:
1. Ta reda på serienumret på CD-spelaren som du vill köpa
2. Få en lista från en BMW-handlare med vilka serienummer som passar till ditt chassinummer. Om de säger att det inte går att få fram en lista eller att det inte spelar någon roll - insistera på att du vill ha en lista med kompatibla CD-spelare till din bil. Jag var i den sitsen själv tills jag fick prata med rätt person. Då fick jag en lång lista med intervaller av serienummer som skulle vara OK till just min bil.

Anledningen till detta är - av egen erfarenhet!!! - att en del av CD-spelarna inte fungerar med din bil. För vissa kombinationer går det inte att ställa balans, på vissa sparas inte dina inställningar när du stänger av bilen osv, det finns en massa saker som kan gå snett så att du inte vill ha CD-spelaren.

Om du kan prova den på plats - se till att testa alla funktioner med ljudinställningar; balans, fader, bas osv. Stäng av tändningen och sätt på den igen. Kontrollera att ALLA inställningar är sparade. Ställ alltså in allt lite udda innan du stänger av. Gör likadant och stäng av och sätt på bara stereon för att se om inställningar sparas.

___

Min bil: Länk
li
3
linkanboy
bmw 523i -98
okej fasen att dom ska krångla till allt då, varför inte bara göra en modell :P hur många olika talar vi om, hur stor är chansen att hitta en som stämmer?

//Linus
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Testa och göra en sökning på Länk för att hitta reservdelsnummer och sen kan du söka på vilka bilar den sitter i.

Mvh

oo=00=oo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.