|
|
|
|---|---|
|
Har läst att det går att uppgradera med aux in till tex e39. Går det i e60 också? Har standard cd-radio. | |
|
Hittat tidigare trådar. Borde kollat först. Nybörjare! |
|
| Hej Finns det nån som kan hjälpa mig att fixa AUX ingången i radiomodulen i bilen? Självklart utgår bra ersättning. Tackar för det. | |
| Eftermontering av AUX på E60 kostar ca 5600:- Ringde idag. iPhone kabel är inte möjligt att eftermontera på min iaf. | |
|
Det där verkar vara ett lite högt pris, eller så har du en väldigt tidig version av programvara. Kanske uppdateringarna då tar längre tid? Det kanske i och för sig är installationskostnaden som drar upp ditt pris. Jag fick pris i Karlskrona på 1500-2000+kabel (500 kr). Det gäller min bil som är en 04. Då kollade de vilken version av programvara som finns i bilen. Den är svensksåld och fullservad hos BMW i Malmö. Men jag installerar kabeln själv, det finns en instruktion på detta att få från BMW eller på nätet. Man klarar det själv. Jag sparar 2-3000 i alla fall....... Varför kan du inte installera iphonekabel? |
|
|
Förresten: jag har fått prisuppgift på att installera ipodgränssnitt i min bil också. Det går om du har cd-växlare eller förberedelse för detta. |
|
| Det var ju billigt om man jämför med den offert jag fick. 650:- skulle kabeln kosta. Detta var Förenade Bil i Malmö. Jag frågade först ang en iPhone anslutning, men han sa att det inte var möjligt på min bil helt enkelt, varför vet jag inte eftersom jag aldrig frågade. Men kan du på din från 2004? Borde jag kunna på min. Va det svårt att installera AUX själv? Vart satte du honan eller kör du med en hane direkt in i musikspelaren. Hade du nån .pdf? | |
|
Villkoret var att man har cd-vxl eller förberedelse för detta. Men i teorin kan ju de ha fel.....men jag tror inte det. Jag har en beskrivning på jobbet. Ska se om jag kan pm:a den till dig. Måste leta lite. Är du medlem i bmw-klubben har du rabatt också. Någon annan som har relevant info? |
|
|
Just ja, växlare hade jag ingen. Men snällt om du orkar leta efter beskrivningen. BMW klubben hade jag ingen aning om, ska jag kolla upp. Tack så länge. |
|
| Vinyl: du har pm | |
|
vad tror ni om detta: Länk |
|
|
Jag är med intresserad av hur du monterade in AUX själv i din bil. Ska hämta min nya kärra på fredag och när jag var och kollade på den så hittade jag ingen AUX ingång. Vore tacksam //Peter |
|
|
Skit i AUX, jag köpte mig en FM-Sändare på Kjell! Riktigt grymt ljud, märker ingen skillnad faktiskt. Nr: 91370 @ Länk 299:- köp! Ett tips! Ställ in den på 91.0 där har ni bästa ljudet utan brus. |
|
|
Kan inte riktigt hålla med det om FM sändare. Har en Monster FM sändare till min iPhone 4 och jag har inte alls något bra ljud. //Peter |
|
|
Köp mig också en monster sändare före denna. Ingen mindre än.. Länk SKIT! sämsta skiten jag köpt, klumpig och dålig signal. Fördelen va att när det ringde, så hörde man mottagaren i högtalarna plus att dom hörde mig rätt tydligt, men det var inte därför jag köpte den. |
|
| Witalis: Glömde skriva.. har du testa 91.0? Riktigt bra band för FM Sändare. | |
| Okej jag ska ta och testa 91.0 innan jag säger något mera. | |
|
Blir ett inköp imorgon av den Vinyl länkade på Kjelle. Har hört mig för vad bilstereoverkstäderna skulle ta för att eftermontera AUX in. BRC var billigaste. 1 700 kr OM de inte behövde programmera bilen vilket dom till 99 % behövde. Ca 1 700 kr + 3 000 kr då istället. Fick även tips om någon annan lösning med blåtand och det skulle gå på ca 5 000 kr det också. Hur bra är den FM sändaren i länken ovan? |
|
|
Kabeln kostar ca 600-700kr på BMW nu för tiden, lite olika beroende på vilken BMW-ÅF man vänder sig till. Programmering ligger på ca 2000kr. Ni kan även vända er till Schmiedmann och få den programmerad, dom är billigare men vet inte exakt pris. Fungerar MYCKET bättre än klåp med FM-sändare och sånt skräp. |
|
|
Hej, jag ska lämna in min bil hos bmw på service imorn. -04 e60 med orginal stereo. Jag skall be dem lägga in programvaran för AUX medans den väl är där sedan tänker jag göra installationen själv, har bestllt kabel och allt sen vet jag hur jag ska göra. Har FM-sändare nu och de suger. Vad betalade ni för programvaran hos bmw? Värt att veta att jag har förutsättningar för 6CD växlare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.