|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som vet hur man får bort vingen över bakre rutan och antennen? Länk (BILD) Vill ju helst inte förstöra något så vill veta om man värmer bort det eller drar på något speciellt sätt. Tacksam för svar! | |
|
Ja man värmer med varmluftspickan vid "foten" av hajfenan och vrider bort den från taket. Lyfter man så blir det väldigt lätt buckla i taket. Tänk på att värma jämnt runt om hajfenan. Är man klen för att vrida så kan man använda sig av en stor skiftnyckel som man klämmer åt vid fenan. Kabeln är det bara att peta ner bakom fönsterlisten. /Scnitzermann. |
|
|
Tack! Ska göra ett försök sen i efter middag. Inga tips ang. "vingen" |
|
|
Den AcS vingen skall du väl ha kvar?!! Ger ju liksom bilen ett mer perfekt avslut vid bakrutan. Nåväl, likadant där, värmapickan men här istället ett tunt knivblad, brytbladskniv, som du skär under vingen längs med rutan tills du får bra grepp om vingen för att kunna dra loss den. /Scnitzermann. |
|
|
Tvekande från till, kan bli snyggt utan antennen och bara vingen monterat! Tror jag bara tar bort antennen.. Börjar där iaf, lägger upp bild sen:) tack för hjälpen |
|
|
Går det inte att "såga" med en nylonlina tex en fiskelina under antennen och ev vingen? Det brukar funka bra på tex emblem etc. |
|
|
Det borde gå. Kan ju alltid testa.. Vart finns det att få tag på? Biltema kanske..!? |
|
|
Nu är "hajfenan" borta och ser jävligt mycket stilrenare och bättre ut! Håller dock på med limmet ännu då det sitter riktigt hårt. Har tagit bort det grövsta med aceton + toppsi Ska låta poler trissorna få jobba lite nu, får se om det har någon effekt över huvud taget. Återkommer med bild när de hela är klart. Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
Vilken metod använde du? Gick det lätt att få bort den? |
|
|
Gjorde ett sista försök med limmet som var kvar idag. Gick inte enligt planerna. Har både använt ett ganska starkt medel från auto glym och aceton, men ingen funkade. Det gick så långt att klarlacken började gå ner sig. Så imorgon ska jag försöka hitta en bra lackera som tar och lackerar om hela taket åt mig. Om ni ska ta bort den och vet med er att den suttit där ett tag var med på extra kostnader. Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
Bild på hur det ser ut i nuläget: Länk Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
Ny länk: Länk Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
Hur tog du bort den? 3M tapen går ju att "rulla" bort med tummen. Har tagit bort min egen och hjälpt två till med att ta bort hajfenan utan problem. /Scnitzermann |
|
|
Okej, jag har köpt polermedel 3M fast inte den grövsta. Jag har den (gula). Men detta har suttit fast med någon typ av super lim. När inte ens aceton biter på det så är det bra med härdat. Ska slipa ner området och lägga färg själv. Värt ett försök annars får lackfirma ta hela taket åt mig och det kostar ju lite mera. Inga som har några tips ang. lackningen? Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
Försök att polera bort limresterna med rubbing el autosol etc, men var försiktig och försök att inte polera igenom klarlacken, då räcker det med att lackfirma lägger lite klarlack på området som är skadat, det kan sedan "poleras in" med originallacken så inga skarvar syns. Då bör du inte heller få någon nyansskillnad då endast klarlacken är bättrad. Alternativt kan du åka till en rekondfirma och höra med dem om det är något de kan fixa. |
|
|
Okej tack! Ska testa men ser lite ut som att klarlacken redan börjar ge med sig. Men värt och testa, känner att jag lika gärna kan försöka med allt möjligt som tex. Autosol. Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
Var nere på en rekond firma nyss. Dem sa att man kan testa ta ett nytt rakblad och skrapa i lodrätt position försiktigt. När limmet är borta lägger man i klarlack och sedan gnuggar man in klarlacken i den andra lacken med polermaskinen. Jag frågade han om priset om han gör det. Då sa han "några hundra lappar" tar jag. Nu är ju frågan om jag ska ge mig på det och spara några hundra lappar eller om jag ska lämna det till han. Jag har fixat några skärmkanter men inte något tak. Med vänliga hälsningar // A73X |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.