|
|
|
|---|---|
| när jag slår reg nr dfb571 på transportstyrelsen får jag upp en bmw 560L!!bilen är en 530d e61,allt övrigt stämmer,vikt,effekt,chassinr mm.transportstyrelsen hänvisar till bilprovningen som utförde reg bes,där hänvisar man tebax t t.styrelsen.moment 22.bilen är direkt import,har sett några andra oxå med olika modellbeteckning,ex bara "bmw".kan d va så att besiktningsgubben slarvat när han tryckt in modellbeteckningen i datorn,eller finns d nån "tysk 560L"BETECKNING?Någon som vet nåt om detta?? | |
| googlat lite,560L verkar vara en annan beteckning för e60/e61 .fanns även en tråd här ang en bmw 550 som oxå hade modell betecknin 560L i regisret,men ingen verkade ha nån förklaring i den tråden.om någon känner till beteckningen så skriv gärna en rad här. | |
|
560L är en internbetäckning, den används även i i tyska regbevis och idag används liknande på bilar registerade nya i Sverige. Exempelvis heter F10; 5L. Just DFB571 är märklig Länk inredningen är utbytt, den hade M-sportklädsel som ny och inte bi-colorläder. Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBANS71060CP30224 Typkod NS71 Typ 530D (EUR) E-modellserie E61 () Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M57/T2 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 170 Motor HECK Växellåda AUT Färg TITANSILBER METALLIC (354) Stoldynor STOFF/LEDER FLASHLIGHT/ANTHRAZIT (GAAT) Produktionsdatum 2005-12-06 Mvh Stephan |
|
NeZaN |
Vår grannes bil heter även den 560L när man slår upp den. Reagerade på det idag. Tänkte då genast att det var ett slarvfel vid inreggning och att det är en 550, men jag tror att det är en liten motor i den. Har inte frågat än, men lär ju garanterat vara som du säger Stephan. |
| Verkar vara vanligt vid importerade bilar, letar sån bil också så har slagit in en massa regnummer. Står säkert 560L i tyska papper som de knappar in i registret. Detta medför bl.a. att siter som man kan kolla pris på försäkring inte uppfattar vad det är för bil när man knappar in regnummer... | |
NeZaN |
På grannens bil står följande på ts: Fabrikat:BMW 560L Färg:SVART Fordonsslag:PB Fordonsår:2008 Handelsbeteckning:5ER REIHE 535D Med andra ord en 535D. Hur svårt kan det då vara att skriva 535D som fabrikat om man ändå ser det? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Är inte det där den 3e bilen vi ser med den inredningen? Två st har ju visat sig vara skumma (import via Baltikum)... Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Det beror på modelluppgiften som står i CoC intyget från tillverkaren, min 520d e61 fick också 560L efter reg. besiktningen, de skriver inte 520 i systemen om det står ngt annat i CoC. /Tobias |
|
|
Min 550 som importerades i våras har "BMW 550I" som fabrikat, och det beror nog på att jag stod bredvid och sa att det var var just en 550i. Kollade precis i mina kopior på briefet och det finns inte någonstans nämnt att det är en 550i utan det står enbart 560L i samtliga papper. ___ //Ulf |
|
NeZaN |
Hur blir det med försäkringar om det står 560L istället för t.ex. 520d? Antar att en del FB är så pass dumma att de tror det är en värstingmotor i den då och tokhöjer priserna? :) /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Det är likadant med 3-serien ibland har jag sett. De kan vara av fabriket "3K". "BMW six appeal" |
|
|
Min bil är också en 560L. Kontaktade Trafikverket och ville ha detta ändrat, men de hänvisade till BMW och sade att uppgifterna kom därifrån. Försäkringen har funkat bra för mig, eftersom de går på "530i" som också är en del av informationen. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.