|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Svart metallic ej vinterkörd 1 Schampoo tvätt 2 Polering 3 clay 4 wax eller 1 Schampoo tvätt 2 Clay 3 Polering 4 Wax Jag tro på den undre. Rätt? |
|
|
Shadow4: Rätt. Leran är en del av rengöringssteget och kan dessutom skapa små repor (beror på hur aggressiv lera man använder) så poleringen ska utföras efteråt. /Masten |
|
| Waxdog Länk är ett trevligt ställe med snabb service som jag köpt bla. lera ifrån | |
|
Har nu testat Biltemas Clay Bar Kit och jag blev inte imponerad. Nu har jag iofs inte provat någon annat "lerprodukt" och jag hade inte heller någon direkt skitig bil (faktum är att hustrun kom ut i garaget och tyckte att den blev fin, och då hade jag inte börjat ännu..). Nåväl, efter att jag gjort huven så återgick jag till mina gamla Sonaxprodukter. Inte för att Biltemas produkt inte fungerar, utan för att jag upplever Sonax mer lättarbetad. |
|
|
zMac: Jag vet inte om du kanske har missuppfattat något här, men clay används inte för att polera utan endast för att få bort orenheter i lacken såsom träsav, flygrost och färgrester typ "overspray". Om din bil var väldigt ren innan är det möjligt att du inte märker så stor skillnad efter att ha "clayat" den, jag brukar t.ex. knappt få något skräp alls när jag clayar min Z3 - däremot på bruksbilarna. /Masten |
|
|
Nej då, jag var nog alldeles för otydlig. Sorry för det. Jag hade lite skräp på lacken som leran tog bort och jag behandlade faktiskt hela bilen med leran. Den var lättarbetad och det gick snabbt, ca en halvtimme. Det var vaxet som ingick i kittet som var "en aning trögt" tyckte jag. Så det var den jag "ratade" efter att huven var behandlad. Summa summarum. Leran fungerade men vaxet som ingick var inget för mig. Jag kommer alltså inte att köpa detta kit igen då endast halva produkten föll mig i smaken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.