|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänker byta ut mina runflat däck till vanliga däck då dessa nu är slut. När jag går över till vanliga däck, behöver jag ändra något i Idriven, så att ev feloder inte kommer upp. Något annat som behöver ändras efter bytet. Kan jag ändra detta själv eller måste Bmw själva ändra ? Tacksam för svar | |
|
Hej. Du kanske behöver nolla däcktrycksvarnaren i Idriven. Annars behöver du inte ändra något. Om du har en e60 så kan du köpa till reservshjulskitt till bilen som man lägger under luckan i bagagen så får du ett reservhjul och domkraft, nu när du inte har Punkteringsfria längre. |
|
| Vad jag har märkt så "kan" man behöva nolla däcktryckssensorn. Men eftersom den bara känner av om ett hjul rullar fortare än ett annat så ska man ju inte behöva nolla den för att man byter hjul, så länge alla 4 hjulen är lika stora och har samma tryck. Den jämför ju inte varv/km, endast att alla hjul snurrar lika fort. | |
|
tack för svaren, med andra ord är det bara att byta och ev nolla däcktryckssensorn/varnaren i idriven. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.