AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
398

Formel 1 - Nürbürgring

Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
BMW Williams 1:a och 2:a på griden med Montoya i Pole. Ser ut till att kunna bli ett bra race imorgon :)
Jepp! Ska bli kul att se!

/Manray/
jp montoya
hej

längtar efter loppet !

tråkigt bara att se den på tv4 ,bryter för reklam mitt under loppet ;(
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jo, det blir väl lika "kul" som vanligt. F1 var bättre förr...
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
F1 är en Livesport, inget snack om saken. Otroligt häftig upplevelse.

Själv så finner jag numer de största nöjena inom F1 i samband med kval och start..
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Ja hoppas kan man alltid. Bara BMW skruvar ner effekten igen så de åtminstone håller hela loppet.

Tyvärr så tar ju LC bort väldigt mycke av startdramtiken :(

F1 live var så jävla häftigt, går inte å beskriva med ord, måste bara upplevas LIVE. Ljudet var helt oerhört, speciellt Minardis TC, jag ryser vid bara tanken :)

Var nere i Österrike i år å hörde alla Tiofsis bua å maestro :)
Be
109
Beemer
520i E39
Finns det någon TV-kanal som även visar kvalen dagarna innan loppet?

/Beemer - utan kabel-TV eller parabol...
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Kvalet brukar gå på RTL..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tungt race :(
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Williams får f-n ta sig i kragen nu och få till chassit :)
Tycker Montoya gör idiotgrejer allt för ofta, är det inte bilen så gör han bort sig kraftigt.
Nej, byt ut Teamchefen (han verkar ju inte ha sånt flyt i sin planering) och montoya. Anställ påven och sato så går det säkert bättre.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Förresten jag satt bara och vänta på att Rubens skulle släppa förbi Micke men tji fick jag, tack för det Ferrari.

/Bimmerman

Länk

Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Bimmerman: Vill du att de skall göra sig av med Patrik Head eller Frank Williams?
Blir nog svårt då de äger teamet. Montoya är en riktig racer, en av få i F1. Jag tycker att han skall vara kvar, även om han gör små misstag..

Små misstag? Tycker han kör som en bångstyrig tonåring ibland.
Det kanske inte är så lätt att byta ut dom men BMW kanske skulle vara lite hårdare mot dom, deras planeringar har ju inte funkat så bra, se bara igår. Så stor skillnad skall det inte vara på bilarna utan det måste vara någe fel av teamet. UPPRYCKNING.

/Bimmerman

Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
bimmerman: BMW gör ju bara motorer till stallet och inte som mercedes äger delar av stallet.

Jag tror inte det är montoyas eller någons fel, bilen är inte tillräckligt bra helt enkelt. Bilen slet i stort sätt sönder bakdäcken på ett par varv (som i monaco). Teamet har konstruerat och vunnit många titlar förr så dom kan nog sin sak men det är svårt att komma i kapp. Kolla bara hur överlägsna williams var under 90 talet. Det tog trots allt ett bra gäng år för ferrari och schumacher att vinna en titel. Har man vunnit en brukar det komma ett par till per automatik.

Tror att BMW (hur många sprängda motorer har dom haft nu egentligen??) Michelin OCH Williams måste jobba hårdare helt enkelt.
BMW...
Hoppas det blir så att BMW skapar ett eget team. Kvalet går på finska 3an tror jag, men den kanalen har ni väl inte.

Annars ett underhållande lopp.
jp montoya
tungt race

hjärtat klappar blått ,men killarna i rött körde iskallt, men sladden som M Schumi gjorde var kul

angående montoya så tror jag inte att han väntade att få sladd i den där kurvan,det märktes att han ville men bilen hade problem helt enkelt.Dessutom fösökte han skydda sin placering och den killen vägrar att bli omkörd,men synd att Coulhard drabbades också, det är alltid lättare att jaga än att bli jagad :)

men bara de får till det så bli det mycket roligare att se på F1 och montoya

*tråkigt och se Ferrari ohotade jämt*
ma
142
matz81
315 -82
523 -96
sluta klandra på montoya, bilen är precis som acey säger, inte tillräckligt bra. Och ja, kvalet går på finlands mtv3.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.