|
|
|
|---|---|
|
He jag undrade vad som e fell på min bil om man gasar på hårt o bara motorvarven går up utan att bilden drar snabare e de koplingen som ska bytas för den tar längst up som att den e slut när man kör lungt e de ingen problem har en 328 e36 i så fall vart kan jag beställa en så billig kopling som möjligt kan vara begagnat tillomed om den e dyra o vart kan jag montera så billit bor i kista_sthlm blade | |
|
På min E46 med liknande symptom var jag säker på att det var lamellerna som var slitna, lämnade in men sedan var den trögväxlad. Visade sig att svänghjulet (som kopplingen ligger mot) läckte lite olja. Inte helt ovanligt enligt reparatören på Förenade Bil. Så det fick bli byte av den också. Kopplingsbytet gick på knappt 10.000 kr. Materialkostnaden på svänghjulet 6.500 kr (Förenade bil stod för de senare arbetskostnaderna eftersom de ansåg att de borde ha upptäckt felet vid det första kopplingsbytet). |
|
|
Funderat på att använda punkter(.),komma-tecken(,) och liknande:)? I vart fall prisvärda kompletta koplings-satser hittar du tex på ebay.de, tex denna: Länk Monteringen får du räkna med att den går på minst 2000 om du hittar en billig "bakgårds verkstad", förmodligen får du betala det dubbla... |
|
|
Tjena jag har oxå samma fel på min 328 E36. Jag va på mekonomen servic i eskilstuna och dom skulle ta 7k för att byta kopplingsattsen ink arbete.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.