AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.011

Finns denna fälgen även till 3 serien, eller någon liknande fälg?

ba
14
barkman
BMW 320d Touring -10
Finns denna fälgen även till 3 serien, eller någon liknande fälg?

Jävligt nice, synd bara att jag misstänker att man måste byta modell för att rulla runt i dessa...

Länk
Denna fälg finns till 3 serien. Det är kopior om du inte visste det, sk replikor.
ba
14
barkman
BMW 320d Touring -10
Självklart vet jag att det är replicor (och vad det är), någon som vet vart man får tag i dem?
Replika innebär att den ska likna original fälgen, en snarlik kopia mao. Finns många snyggare original fälgar än M6 replikan.

Länk
Länk
Länk
Länk

Länk
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Barkman: Jag ska själv beställa 225M replikor av Mark på BMAutosport i England. Vi skulle kunna lägga till ditt köp om du är seriös för att få lite rabatt + att han endast kan sälja till företag just nu då han överskridit någon gräns för export inom EU för privatpersoner och tvingas annars betala VAT/moms i stora belopp som jag förstått det hela. Han är seriös och mkt kompetent och har tex. M6 replikor som passar din bil.

Se själv på www.bmautosport.co.uk vilket utbud av fälgar som finns för din bil. Jag kommer att beställa till mig själv imorgon så det är snabba tag som gäller!

Chris87: Original är ju alltid original, men alla har ju inte ekonomi som täcker köp av sådana oavsett hur snygga och bra dom nu är. Oavsett om dom har en dyr BMW så kanske folk inte prioriterar original före replika just pga. att kvalitén må räcka för dagsbruk och framförallt den ekonomiska skillnaden!
Jag hade jättegärna köpt BMW performance 313 men dessa landar på 13500 kronor inkl frakt från Alloywheelsdirect och förmodligen över 20-25 tkr hos BMW i Sverige!

Replikor må vara sämre men man kan alltid byta ut dom för en billig peng om det skulle behövas, och ändå inte närma sig kostnaden för original. Tänk dig om man peppar peppar råkade kantstöta sina nya originalfälgar.. AJ AJ!

Men jag håller med dig, original är ju original! ;) Dock så räcker replikan för min kärra!
Det går ju alltid att spara pengar tills man har råd att köpa nya fälgar, inte sant?
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Chris87: Givetvis, men verkligheten för många är att det kan ta ett tag att spara ihop 20-35 tkr för kompletta original hjul i 19"+ med märkesdäck. Finns ju andra prioriteringar så som exempelvis barn/hus/semester/lån osv.

Min uppfattning är helt enkelt att alla inte har råd! Annars skulle ju efterfrågan för replikor inte finnas, inte sant? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.