AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.234

Besiktning med "race" ljuddämpare?

Nu börjar bilen (bmw m3 e46) bli små smått klar för påställning igen efter vilan. Dock har jag en supersprint race ljuddämpare liggandes i garaget som jag hade tänkt vänta med att montera tills efter besiktningen. Men pga av massa andra delar som inte kommit hem än så börjar det bli tight med tid till BMW springbreak så jag skulle gärna kunna pricka av avgassystemet på "to-do" listan. Så min fråga lyder; Kan jag vara lugn när jag kör in på besiktiningen med det nya "soundet"? Har ni haft problem med besiktningen med de lite mer högljudda systemen?

MVH Reichel
Inga problems med mitt DIXIS. På med Systemet.

Inga problem alls. Är det Supersprint Race #044006? Jag hade det innan på min förra M3 E46, underbart system till skillnad från de andra "bröliga" märkena såsom Dixis, Eisenmann, Bastuck o.s.v.

Länk

Tack det var precis vad jag ville höra! Japp det är det systemet.
Fick tips här om att ljudet blir ännu skönare om man byter mellanröret så får se om det blir aktuellt efter inkörningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.