|
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Får man ha E-märkta svart-tonade bakljus? [img size=400]Länk Biltokig äldre kille | |
|
Här är rätt länk Länk Biltokig äldre kille |
|
|
Hej där "Christer52" Ja du får ha Fabrikstonade Fram och Bakljus på en bil bara om dom är E-märkta,i vissa fall när dom är tjuriga på Besiktningen eller när Polisen stoppar en så vill dom se intyg från tillverkaren som garanterar E-märkningen å som brukar medfölja lysena när man köper dom. Och icke att förglömma så måste dom medföljande Röda reflexerna monteras enligt instruktionerna bak på bilen då dom Fabrikstonade bakljusen har sämmre eller ingen reflexfunktion alls i vissa fall. Har själv Hellatillverkade Svarta Bakljus på min M5 e-34 å har besiktat 1 gång med dessa men då gnällde dom över att dom Röda reflexerna inte var monterade så jag fick ombesiktning på bilen. Så nu för tiden så har jag en uppsättning orginalljus som åker på inför varje besiktning,tänker fan inte klistra på några Röda reflexer på min bil! Egentonade lysen är således INTE godkända eller lagliga. Hoppas detta var/är svar nog. Mvh:Daniel T |
|
|
Tack för det utförliga svaret BMW-M5power. Biltokig äldre kille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.