AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.296

Montering av bakre stänkskydd E90 (passar ej)

Roffa1
Hej!

Monterade dit mina nyinköpta bakre stänkskydd, gjorde helt efter den medföljande bruxen. Trots detta så passar ej stänklapparna i överkant där stänkskyddet skall smita åt runt skärmkanten, där stretar det istället utåt? Likaså passar ej heller det medföljande plattjärnet som skall stabilisera det hela. Det skiljer flera centimetrar mellan hålen.

Kollade även mina främre stänkskydd som BMW monterat dit, där stretar det också i överkant. Verkar vara fel mått o figur på samtliga stänklappar.

Någon mer som är besviken över den bristfälliga passformen?
Monterade mina fram igår, passformen var klockren. Ska sätta dit bak ikväll, får hoppas de passar lika bra.
Eftersom bakre stötfångaren skiljer sig mellan facelift och prefacelift kanske du har fått fel stänkskydd.
Monterade bak ikväll och även där var passformen bra. Du måste ha fått fel.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Sluta förstör era bilar utseendemässigt med fula stänklappar!! :D

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Roffa1
Chris: Kan du kolla om jag fått rätt bakre stänkskydd, art nr: 82160444083
Dessa stänkskydd spänner så hårt i övre ytterkant att den dubbelsidiga tejpen släppte från stänkskyddets gummiyta. För att undvika detta får man ej dra den övre skruven till bottenläge. Ju mer man skruvar desto mer viker sig överkanten utåt?

Någon som vet vart man köper passande svart (dubbelhäftande) tejp.
Roffa1
Om någon är intresserad, så är mina nya bakre E90 stänkskydd till salu för halva priset 250:- Skicka ett PM om intresse finns.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.