|
|
|
|---|---|
|
Hej, I morse lämnade jag in min Z4 till Simons för att de ska kunna prova ut ett nytt sportavgassystem. Jag tycker att originalsystemet är för tyst. Så förhoppningsvis får jag lite mulligare ljud plus lägre avgasmotstånd, dvs några extra pållar. Nu känns det lite som dagarna innan julafton, det ska bli mycket spännande att se och framför allt höra resultatet. Naturligtvis avlägger jag en rapport här när jag hämtat den (på lördag). | |
|
Grattis! Hoppas det blir bra :) Glöm inte rapporten! Mvh. Joel |
|
| grattis.. du får fixa ett ljudklipp till oss :D | |
| Ingen rapport avlagd... Hur blev det? | |
|
Jag återkommer härmed med en kort sammanfattning: Simons är nöjda med det system de tog fram men jag är det inte :-( Det är säkert bra kvalitet och det ser bra ut osv, men jag tycker det är för tyst. Simons sa att originalsystemet var bra, dvs hade ganska lågt mottryck. 1200-någonting "tryckenhet". De sänkte mottrycket med ca 20% till 1000-någonting. Dvs en liten effektförbättring. Och det höjde ljudet med "ett par db". Jag upplever dock endast en marginell skillnad mot originalsystemet. Sedan jag avlagt rapport och framfört konstruktiv kritik, har Simons slutat att svara på mina mejl. Så jag vet inte om de lagt ned projektet eller sitter nöjda. Jag skulle kunna sammanfatta så här. Är man nöjd med originalljudet men behöver köpa ett nytt system är nog Simons ett väldigt bra alternativ. Vill man byta system för att få mer ljud, ska man absolut välja något annat... Mvh /WGG |
|
|
Usch då, låter inget roligt. Sitter själv i samma sits att jag skulle vilja ha ett sportavgas men Simons försvinner ju direkt som alternativ efter detta. ------- //Lövet |
|
| tråkigt att höra :( finns det något system som är mycket lättare än orginal?? har läst mycket att det finns till m3:an och man får både grymmare ljud och lägre vikt.. gäller samma sak till z4:an??? | |
| Jag har ett Eisenmann på min z4:ra och det är stor skillnad mot original. nu är det bara slutdämpare som inte ger några extra hästkrafter men psykologiskt känns det som minst 50 hk mer. ;) | |
|
Kan ordna fram titanium ljuddämpare till Z4 3.0 med rätt vikt, utseende och ett ljud som hörs. : D PMa vid intresse.. M3 E46 Titanium Vikt typ 4-5kg mot original 26kg. Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.


