AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.032

M52tub25 utbyte till ? M54b30?

Visa användare
3
Kyllingen
323ti-00 M52tu
Långsiktigt skall jag göra denna uppgradering - lite har jag kikat i Usa och där verkar det som om det är ett enkelt byte. Någon som har erfarenhet, det snackas om flybywire throttle och detta gäller alltså dubbelvanosmaskinen.

För den nu som inte tror på det så sitter det en m52tub25 i min 323ti -00 - och det är originalmaskinen....

Intressant är ju om man måste ha boxar, ews mm eller om man bara kan lägga i maskinen, ansluta det som skall anslutas o vrida på nyckeln............

Inget svar på frågan men, varför inte gå på en S50 direkt. Eller ett enklare turbokit som ger en 350-400hk.

Något av det kommer jag att satsa på till min 323ti som jag har för bankörning.
Turbo är ju lite enklare att återställa innan besiktning.
Mi
208
MichaelB
328is -84 bmwcup #50
316ti -01
316ti -01
320iT -05
Varför ska han återställa inför bes ??

Knappast nån som ser skillnad på makinerna.
Visa användare
3
Kyllingen
323ti-00 M52tu
Det är mkt svårt att se skillnad på en M54 och en M52TU - skillnaderna mellan en M52TU och en S50 som har separata spjäll är högst betydlig..... som jag kan se det - jag tycker att det schysst om man kunde få det tekniskt att lira - det är det som är min fråga, inte valet av motortyp för uppgraderingen.....

var vi inte överens om att du hade en vanlig M52B25 Kyllingen?
Eller har det kommit fram något nytt i frågan?

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
Visa användare
3
Kyllingen
323ti-00 M52tu
Ev gammal skåpmat ligger ju här - du hade ju insug o allt liggande till mig.... Updates ligger ju i realtid..... hur går det själv?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.