AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.324

Tips på verkstad som kan laga plastskada på stötfångare?

Efter det att en bil trängt sig in på en alldeles för liten parkeringsficka längs vägen där jag stod parkerad har jag fått en sprucken kofångare. Som tur var är ägaren av den andra bilen väldigt tillmötesgående och det tas på dennes försäkring. Men nu när jag ska lämna in bilen för reparation undrar jag om någon har ett bra tips på var jag ska lämna den i Stockholms området. Jag har tyvärr sett alldeles för mycket dåliga jobb och vill åt en seriös firma.

/Linus
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Kolla vilka BMW använder sig av, de vill ju helst inte få reklamationer på de bilar som de lämnar in. Lycka till! Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
De flesta billackeringar har någon som kan svetsa plast idag, är ju en nödvändighet, men vem som är bra eller dålig i 08 törs jag inte svara på.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Kolla med Frittes billack i Lidingö.
Dem är bra.

BMW M-POWER
Läst att Frittes ska vara bra. får ta och kolla med dom. ringde även Sveaplans Bil Plåt & Lack. Någon som har erfarenhet av dom?
El
116
Eldano
Audi A3 2.0TFSI Quattro -06
328i e46 -98 Såld
När jag fick en parkeringsskada så tog den vållande parten det på sin försäkring. De i sin tur kontaktade mitt försäkringsbolag som sedan kontaktade mig med två alternativ på verkstäder som jag fick välja mellan. Den ena verkstaden gjorde alla lack och plåtjobb som BMW åf i min stad fick in, så fick bli den.

Med det sagt så är det kanske inte säkert att du får välja helt fritt var du ska lämna in bilen. Tänkte bara nämna det så du inte står där sen med en bokad tid och ett försäkringsbolag som inte vill stå för kostnaderna då det inte är "deras" verkstad.
ar
457
argungu
118i -20
A2 Plåt och Lack i Gustavsberg är en bra BMW-auktoriserad lackfirma.

Däremot bör man undvika BMW:s egen, smått ökända, lackverkstad i Bollmora. Men det visste du kanske redan.

(Jag har testat båda.)

/Erik
Jag lämnade in bilen hos BMW i Segeltorp för en liknande skada och det blev skitbra tycker jag. Jag tror att det är Billackeringsbolaget i Tumba som sköter skadorna.
Tack för tipsen.
Enligt mitt försäkringsbolag (Vesta) skulle det gå bra med vilken verkstad som helst bara dom hade F-skatt. Men naturligt vis ska jag inte dra på min några kostnader förän jag har mitt skade nummer klart och redo.

En annan sak jag tycker är konstig är att Stötfångaren sprack. brukar inte plasten ge efter ganska mycket. Tycker den betedde sig lite som glasfiber. Är precis på hörnet en bit ner som fått sig en påtryckning som gjorde att det spred sig sprickor en bit upp mot listen.
Ri
130
Riverss
530dA lci M-sport-07
Lämnade in min bil efter en skada på bakre stötfångaren till My car i Hammarby sjöstad. bra bemötande, lämnade in bilen på morgonen och hämtade ut den på eftermiddagen. Resultatet ser väldigt bra ut. De gör jobb åt bmw mfl.
Hinner/kan man verkligen laga och lägga lack och minst 2 lager klarlack på en dag?
Lacken ska väl torka innan man kör med den?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.