AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
710

Avcabbning med nyckeln försvunnen efter batteriborttag?

Visa användare
17
swl
320 dA -07
Tjaba,

Jag har tidigare haft funktionen i nyckeln att efter ett visst antal tryck så har bilen cabbat ner/upp automatiskt vid låsning/upplåsning.
Efter vissa problem med bilen, bytt startmotor och innan dess plockat bort batteriet så fungerar inte detta längre...

Är det nåt jag kan återställa själv eller måste jag iväg till bmw för att få det gjort?
Nån som vet? :)
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Fungerar nyckeln med att låsa resp låsa upp?

Kan vara så att batteriet i nyckeln behöver laddas efter ev vinterförvaring för att orka med den längre knapptryckning cabfunktionen medför. Laddar gör du genom att stoppa i nyckeln i tändningslåset och vrida på till läge ett allt tändning på ett par minuter. Prova sedan igen.

/Scnitzermann.
Visa användare
17
swl
320 dA -07
Tjena!

Tack för snabbt svar :-]
Jodå, den funkar perfekt för det, och jag har kört bilen i vinter också (har HT till den då)
Tyvärr så har den väl gått lite lite, men nu är det då fräscht batteri i den.

Och jag kommer ihåg att under vintern så stod jag vid Shell i Väsby och råkade komma åt upplåsningsknappen flera gånger i fickan så den drog ner rutorna men inte taket eftersom HT var på. Detta inträffade innan jag plockade bort batteriet osv i samband med startmotorproblemet.

Så den har lirat i vinter också. Men först nu när jag tog av HT som jag märkte att den inte ville riktigt.

Borde inte vara nå knas med laddningen heller då jag kört iaf en 20 mil i helgen innan jag prövade att cabba av med nyckeln.

Några andra idéer?
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Ok. Jag som trodde Cabben var avställd i vintras. Men men...

Är nog bäst att koppla upp bilen och läsa av komfortinställningarna.

/Scnitzermann.
Visa användare
17
swl
320 dA -07
Jag får göra så, tack för hjälpen iaf. :)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Förmodligen är set som med elhissar och tacklucka, att efter batteribyte måste du en gång manuellt köra den till ändlägena för att det ska fungera. Kolla vad bruksanvisningen säger.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
17
swl
320 dA -07
Ska kika på't!

Tack för tipset :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.