|
|
|
|---|---|
Henrike34 |
hjälp!!!! Nämnligen så att när jag accar så kommer draget sen avtar det sen kommer det och sen avtar och fortsätter så till varvstopp. Vad kan detta vara för fel? |
|
Låter som något fel med tändningen för mig. Vad har du kollat upp? |
|
Hello Nasty! |
Bränslet |
|
Kan vara både och! Även tjuvluft skulle det kunna vara. Börja med att kolla skicket på stiften och att det är rätt sort. Felaktiga/slitna stift kan ge sådana symptom. Mvh |
|
| kan vara att motorn inte får tillräkligt med luft...byt luftfilter | |
|
Jag har liknade problem vid kraftig acc. så dör motorn! speciellt när jag har lite bensin i tanken. Jag har bytt bränsle-pump och -filter. |
|
|
Tipsaren; har du kollat din för pump? Det brukar bli dom symtomerna du nämner när den är kass. Henrik, jag fick exakt samma symtomp som du nämner när jag drog ner på bränslemängden (för mycket) på min snurra...så kolla att allt där lirar som det ska...vad har du kollat/testat? MVH Pelle cs4605 |
|
|
Tipsaren! "standardfel" på 535:or(E28),det är som Pelle skriver förpumpen som sitter i tanken som tappat orken :) Innan jag bytte den pumpen så hade jag dessa symptom redan vid 20-25liter kvar i tank. Visserligen kommer problemet fortfarande dock vid ca 5-10liter nu...Verkar vara "inbyggt" från fabrik för helt borta är det inte. Jag har bytt/kollat alla delar som jag tror hör till dvs bränslefilter,koll bränslemängd,luftmängdsmätaren,tändkablar mm mm. Mvh Janne. |
|
|
Var köper man en ny förpump? På BMW eller? har ej sett på några andra ställen... Sitter den i tanken eller? |
|
|
Tipsaren. Ja, den sitter inbyggt med tankarmaturen. Under ett lock i skuffen...(du behöver alltså inte ta loss tanken). Kostade 1869:- på BMW när jag inhandlade min.Den var faktiskt dyrare än den rostiga tanken som jag bytte i samma veva.. Finns nog tyvärr bara hos BMW. Mvh Janne. |
|
|
Blir sällan rätt när man knappar för fort :)...Den ROSTIGA tanken var inte speciellt dyr *garv*däremot gick den nya på ca 1300:-,det tycker jag är ett fair pris(dock en pirat tank).... Mvh Janne. |
|
Henrike34 |
ska bara nämna att bilen går hur fint som helst , inga ryck eller så. kan nämna att motorn är utbytt till alpinas b10 Kan det möjligen va luftmängdmätarn? har hört att den kan kärva |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.