|
|
|
|---|---|
|
Plötsligt har det eventuellt blivit aktuellt att starta företag, och då ryker BMW'n, både för att minska utgifterna under en startfas och för att kunna gå in med obelånade, friska pengar. Men, vad får man för den tro? 325xi touring 2006, manuell. Strax under 9000 mil. En tidigare ägare, svensksåld och dokumenterat fullservad. Känd historik, känner till första ägaren genom bekanta. Trepaketare, alltså Comfort, Dynamic och Advantage. Med där ligger förvaringspaketet och belysningspaketet. Sparkling Graphite, mörk tygklädsel, silverfärgade panelinlägg. Klima med restvärme, farthållare, sportstolar, xenon, elhissar runt om. Två uppsättningar styling 158 17", varav en med språnkans nya Hakka 7 dubbdäck. Mindre kantskrap på nån fälg. En uppsättning Styling 216 18", nyköpta på BMW inför förra sommaren, perfekt skick och knappt slitna Michelin. Uppgraderad med BMW's Alpine-ljudpaket och Blackline-bakljus. Rök- och djurfri, mycket fin invändigt. Utvändigt normalt för en förmånsbil, maskintvättad, nåt dörruppslag och nån repa. Några tydligare parkeringsrepor på stötfångarhörnet fram. Vindrutan byts inför försäljning. Trots allt helt okej helhetsintryck. Vad tror panelen? Ingen tokstress med försäljningen, står och faller inte med en försäljning på kort varsel. Sex på alla fyra, roligast så! | |
| 185? | |
|
Länk! Kan väl ge en liten fingervisning - din fyrhjulsdrift väger ju upp M-sport. Och dina mil resten av den utrustning som din saknar. /Andreas. |
|
|
Bara för skoj skull var jag förbi ett par handlare i trakten för att kolla upp vad dom trodde om priset, som sitter på lite mer erfarenhet. På BMW var säljaren tämligen optimistisk, borde vara en lättsåld bil enligt honom. I hallen skulle han inte sätta ut den under 205k med orginaluppsättningen hjul, privat menade han att det inte skulle vara mycket lägre om man tog med 18" i affären. Han menade att dom gjorde större skillnad i en affär privat än i hallen. Sen stack jag förbi en märkesoberoende handlare på en mindre ort här i trakten. Säljer bara svenskt, typbilen är en fräsch ex-leasing med tre år på nacken, mycket Volvo-VW-Audi-BMW. Där var det väl mer eller mindre bara att köra bilen till skroten, fick man 150 skulle man väl sälja direkt. Konstigt, den prisbilden avspeglades inte när jag tittade på just en 325xi hos den handlaren för ett år sen när jag köpte den här :) Så det verkar vara lite spridning, mer input är välkommet. Bokad på recond efter helgen, får se hur fin den blir då :) |
|
|
Man kan väl jämföra lite med dom här. Länk Länk Länk Länk Ingen 4x4 men vissa med automat och den sista med helskinn som borde väga upp det tycker jag. Vet man ju inte skicket på dom. Men din är ju som du beskriver lite sliten med dörruppslag , parkeringsskador , repor o maskin tvättad och så. Så mellan 170-190 låter väl ganska så rimligt tycker jag. |
|
|
Är men ute efter en 4x4 bil, har det ingen betydelse om andra liknande objekt har skinn/automat men saknar fyrhjulsdriften. De konkurerar inte riktigt om exakt samma köpgrupp. Jag skulle tro att din 325ix bör gå att sälja för 200' +-5% Mvh Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.