|
|
|
|---|---|
|
min bmw 530d -06 231hk har börjat små rycka på tomgång även vid körning ser man att vavmätaren små rycker. känns även lite vid körning. bilen har gått 10000 mil nu och har blivit körd ganska normalt, lite hård körning ibland men mest normalkörning. har bytt olja regelbundet vid service även någon gång emellan servicarna. även bytt luftfilter. har även tagit bort spjällen i insuget. men det har även min svärfar och han har inte alls några sådana problem. hittar inget annat inlägg här på forumet så jag startar ett nytt.' någon som har någon aning? beställde en tid på bmw för felsökning nästa fredag vet ej vad en sådan kan kosta men har ju ingen aning vad det kan vara för fel så det verkar vara enda sättet om ingen här vet? mvh daniel | |
|
Tycker även att den känns lite svagare än vanligt. Har det varit problem med vevhus ventilationen på dessa modeller? Finns LMM på dessa motorer? mvh Daniel |
|
| Kan inte bidra så mycket men jag hade samma fenomen, kraften under acc kom och gick lite och det visade sig vara en de kraftiga slangarna till luftfiltret som hade hoppat av, slangklämman var dåligt spänd! Snacka om jag blev glad när jag hittade det (man kan ju faktiskt stirra sig blind under huven även med de simplaste felen) och problemet löstes, billigt rep. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.