|
|
|
|---|---|
|
jag vill köpa en bakre ljuddämpare till min m535 men jag hittar inte en som passar bra. Är det någon som har köpt en sport bakreljuddämpare till sin m535 e28? jag skulle vara tacksamma om ni säger var har ni köpt detta bakreljuddämpare? Mauricio | |
|
Ring till Feritta och hör, dom kan bygga den sista burken och du får välja slutrör. Ska nog skaffa ett helt Feritta system snart, ringde och hörde, skulle gå på 7500kr och då bygger dom det på bilen. |
|
|
Gå in på RAY-metall fabriks hemsida. Jag har precis köpt en bakre ljud dämpare till min M535i -86.( ca: 1500:- ) Passar bra efter några små justeringar. Lycka till. Kör så det ryker!!! |
|
|
Asså www.ray.se. Jag kollade nu till 325 E36 (inte min) och 520 E34 (min), skulle kosta 2310+moms resp 3500+moms, bara för bakre ljuddämpare! Hur får man till det för ~1500?? Låter för bra för att vara sant, till en M-bil dessutom! |
|
|
Sista dämparna av märket Simons Sportsystem som säljs hos RAY kostar till min 528i -86 ca 1500 kr. Det har jag ringt och frågat och jag tror det är samma till 535'an. M535 är ingen sådan M-bil som tex M5 eller M3. M535 har endast utrustats med ett M-kjolpaket samt lite annat godis. Motorn är samma som i alla 535'or utan "M". Det är vad jag uppfattat det som iaf... ///Tomas 528i -86 |
|
|
Hej, tompas Glömm inte att M535 har Sportchassi som gör att bilen har bättre körengeskaper, och bilen är original sänkt.. jag tror också att fjädrar och dämparna fram en 535 passar inte på en m535... |
|
Paap Reeder |
Hej Maurixt! På svensksålda bilar har M535 exakt samma chassie som en 528 (förutom Bilsteindämpare). Den är inte sänkt. Det talas om M-sportchassie. Ett sådant M-sportchassie kunde fås även till en 518 efter 1985. Bilar med M-sportchassie är dock mycket ovanliga även utomlands. M-sportchassiebilarna är sänkta 14mm. Att en M535 ser lägre ut än en 528 är en synvilla förutom att 220 55 390 ser lägre ut än 200 60 390 som sitter på 528. Se upp när Du beställer dämpare. Köper Du 14 mm för korta är det lätt att de slår i botten vid 30-guppen. Reservfjädringsvägen på dämparna är ytterst snäv på BMW. Åkte själv förra uppsättningen med Bilstein till M-sportchassie p g a felbeställning och det var ett shit!..varför jag "gick till botten med detta" för ett par år sedan. Bilstein Forza kan detta. Konakta dem. BMW kan via datan se om Ditt Chassienummer innebär Sportchassie....vilket jag betvivlar. MVH /// Paap Reeder |
| Jag har kollat redan hos BMW eftersom jag skulle byta fjädrarna och dämparna. Min vill är utrusta med en som M-Sportchassie. | |
|
Hej Maurixt. Jag har precis monterat ett väghållningspaket(Weitech) från Bildelsimporten med fjädrar och dämpare, passade utmärkt. Sänkde ca:45mm fram & 35mm bak. Tysktillverkade.Delarna till dämparna kommer från Sachs men är slutmonterade hos Weitech enl. Bildelsimporten, därför står det inte Sachs på grejorna. Hoppas detta är till någon hjälp.Kostar 5995:- Kör så det ryker!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.