AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
886

powerflex fram. sjukt nöjd. bakvagnen behöver nya bussningar?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hej. monterade powerflex fram i höstags och han inte testa med sommardäcken. har nu kört ca 30mil med sommardäcken och bilen upplevs enormt stabil och går vackert på vägen. vem som helst kör 150-160 på någorlunda fin väg med en hand till skillnad från innan då man var tvungen att blå-hålla ratten i dessa farter (även med nya originalbussningar).

när man ökar på tempot ytterliggare mot 180-200 börjar baken ruska i sidled när man tar mindre kurvor. i snävare svängar blir det värre eller så upphör detta helt.
ibland slår bak-dämparna i botten också. å de är i inte så särskilt hårda gupp. så de måste väll bytas. nått mer man ska byta när man ändå river?

har bytt båda främre länkarmsbussningarna i bakvagnen och är brydd vad som kanske börjar bli dåligt nu. börjar det bli dags att byta ut alla andra bussningar eller brukar någon form av led bli dålig när bilen beter sig på detta vis?
och till sist. har mina stabilisatorstag tagit slut på ett år? det slår fram när man åker över hål.

BMW ownz
Ni
966
Nip
320i-04
Med tanke på hastigheterna tycker jag föraren behöver bytas ;) :D

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har du en aning om vilka vägar jag pratar om och under vilka omständigheter? ;D

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har snackat med en mekaniker som är villig att hjälpa mig byta bussningar bak nu. om ett par 3 veckor händer det. så det gäller att jag har grejerna tills dess.

funderar på powerflex på samtliga bussningar förutom länkarmarna som sitter insjunkna i chassiet framför bakhjulen (bytta original för något år sedan). stötdämpare bak skall bytas samtidigt.

Länk nr 6 och 7?

Länk artikel nr 556878?

är detta allt jag behöver eller måste man beställa något mer när man är på g? som tex nr 5 i första länken eller är den onödig?

alla förslag uppskattas :)

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.