AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.614

Vilken BMW/Bil för 240-250 tusen?

bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Hejsan!

Jag letar nu efter en ny bil, helst en BMW (kan även vara annat märke) men har fått beslutsångest! Min budget ligger runt 240-250 tusen och det finns ett antal modeller att välja mellan. Dem som jag hittills hittat och tycker är intressanta är:

- BMW 545 2005 med mkt utrustning och låga miltal (går att hitta runt 220-240 tusen för en fin svensksåld)

- BMW M3 2001-2002 med få mil finns för 200-230 tusen för fint ex. (svensksåld)

- BMW 530 2006 med sportpaket finns för ca 220-240 tusen med låga mil.

Sen har jag också tittat lite efter andra märken för samma pris, t.ex MB SLK, BMW Z4 och även billigare porsche 911. Som ni ser är det inte så jätte lätt!=)

Det jag är ute efter är en bil med bra prestanda men samtidigt komfortabel och att den ska se bra ut. Det som jag själv tycker lockar mest är BMW 545, vad tycker ni? Tacksam för svar.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Bmw m3 eller z4
Buspelle
Beror väl på vad du vill ha. Du pekar själv på ett par mycket trevliga bilar; 545an o M3an, men samtidigt helt olika. Du kan ju får en kanonfräsch E9X eller varför inte en X5a för samma pengar. Ännu mer olika. Det är bara att välja.
M3 eller Z4 kan väl knappast räknas till komfortabla bilar.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Det beror ju helt på vad man är ute efter. Skulle verkligen inte ha nåt emot en schysst 545a, men samtidigt skulle jag aldrig byta bort min M3a mot en.

Så jag säger såklart.....M3! (Och nog är den komfortabel...på sitt sätt...)
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Hej igen och tack för alla svar!

Det är inte så lätt som sagt, just nu lutar det mer åt en 545a då jag upplever den som en snabb bil med bra prestanda och köregenskaper och samtidigt fin utseendemässigt. M3an är också en bra kandidat som just nu kommer på 2:a plats. Man kan väl säga att jag är ute efter en rolig bil med bra prestanda som samtidigt inte bör se "för" gammal ut karossmässigt...just nu tycker jag 545an (E60) ser modern ut trots att en ny 5-serie kommit
Du har ett brett spektra då Du letar.. Fin svensksåld 545 med manuell?

Då kanske Du kan sluta leta, verkar vara en riktig pärla..
Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det måste vara ett av de bättre köpen man kan göra om man är ute efter en 545:a och allt stämmer enligt annonsen. Relativt låg utrustningsnivå, men fantastiskt lågt miltal för en 545.
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Hej igen,

Köpte en Z4 2,5 2007 istället för 230k, bra utrustning, svenksåld, 1 ägare samt låga miltal...vad tycker ni? Bra köp om man vill ha en sportig bil som dessutom är cab? Kan annars ångra köpet i värsta fall då jag ska hämta den om en vecka...
Förstår inte vitsen med din fråga? Det är väl du som ska vara nöjd och inte vi andra och endast du kan svara på den frågan.
"Problemet" . som jag ser det är att "man" ofta är för mycket bilentusast.. Man kan både önska sig en cab som en touring eller kanske en äkta lyxllimo.
Tror därför det är viktigt att man riktigt funderar igenom om vilken typ av bil man helst önskar sig, limo, cab eller touing.. Därefter blir det lite lättare att leta efter ett exemplar som överensstämmer ungefär med ens önskemål..
grattis:z4 är en mycket fin bil och bra kombination av prestanda och komfort(relativt) ..2.5 motorn räcker till bra och kostar nog inte allt för mycket att äga.. vad blev det för färg??
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Chris87: Jo du har helt rätt, jag är nöjd med köpet då jag ville ha en sportig bil, visserligen är 545an också ganska sportig (eller mer snabb) men denna kändes mer unik och väldigt trevlig när jag provkörde den.

stockbroke: Jo sant, det ligger nåt i det du säger=) Just nu kändes en cab bra då jag redan har en "vinterbil".

bmw_jerry: Tack! Jo, det är väldigt bra drag i motorn måste jag säga, det blev en silver med hardtop...
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Här är bilen:

Länk
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
inte just den då eller?
bm
338
bmw39
BMW Z4 2,5Si-07
Nej, men ser likadan ut...
du får fixa lite bilder på din :D verkar riktigt fin med den färgen du köpt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.