|
|
|
|---|---|
|
Nyligen införskaffat mig en Brio Primo bas. Till en början hade jag den monterade i framsätet via ISOFIX fästena vilket var lysande bortsett från att själva stolen skymmer backspegeln. Nu har vi dock funderat på att sätta Basen i bak vilket stött på patrull. Jag kan då inte använda mina isofix fästen utan måste köra fastsättningen via bältet. Anledningen är att basens stöd mot ryggdynan tar emot vilket omöjliggör användning av isofixfästena. Någon mer som har samma problem som mig alternativt löst det på något smidigt sätt? Lutningen på sättet i bak borde väl mer eller mindre vara likvärdiga för alla typer av bilar? Mvh Viktor | |
|
Har en lika bas i min 118, man får trycka till den så det sjunker in i sätet lite så fastar isofix fästena. Kanske skiljer sig i 3-serie, det vet jag ej. |
|
| Men snälla Viktor, du tar ju bort det "fotstödet" som är på basen, om det är den som du tycker står i vägen. Dra ut den skiten för den har du inte till användning ändå! Jag hade Brio Primo som jag sålde precis och hade den monterad bak i 8 månader. Dra ut fotstödet! | |
|
Herr.Bayer, Detta har jag givetvis testat och då går isofixenfästerna smidigt att använda men när man läser på många andra forum skall man inte se basens stöd mot ryggdynan som ett fotstöd utan en del av konstruktionen för att hålla basstationen stabil. Kör man utan "fotstödet" kan stolen exempelvis röra på sig i höjdled vid exempelvis ojämnheter på vägen. Men skadar ju inte att prova hur det verkar för den delen. 118DM: Nej, det är omöjligt att pressa ner allt tyvärr. |
|
|
Det är inget fotstöd, utan en viktig del av basen som gör att bas och stol inte kan röra sig uppåt. Man kan ju bara gissa vad som händer om bilen voltar/hamnar på taket utan denna del. Själv skulle jag inte ens fundera på att demontera detta. __ Tobias Andersson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.