|
|
|
|---|---|
|
Ställde på bilen och skulle sätta på mina nyinköpta fälgar igår,men till min stora besvikelse passade dom inte. Om jag har fattat rätt är original M3 ET 41. Fälgarna jag har köpt har et 35. Och nu till problemet,det är ett 1-2 mm glapp mot navet runt om. Dvs nav storleken är rätt i omkrets,men fälgen kommer inte tillräckligt långt in. Finns det någon man kan göra för att för navet några mm längre alternativt sätta något i centrumhålet på fälgen? Eller är det här ett hopplöst fall? :| Tackar för tips å svar! No turbo shit just real M-power | |
|
Du behöver centreringsringar till navet. Gör ett besök hos närmaste gummigubbe och lägg fram ditt problem, ringarna brukar kosta en 50-lapp styck. Lycka till! /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Okej. Känner till sådana ringar men ja trodde bara man kunde öka omkretsen med dom? Får skynda mig och göra för bilen ska besiktas den 19e och nu står den på slicks.. No turbo shit just real M-power |
|
|
Sorry! Läste inte ditt inlägg särskilt noggrannt ser jag nu!!! Centreringsringar gör navhålet mindre, inte större som du behöver :-( Sälj fälgarna och köp andra som passar till ditt nav istället... /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
| 3mm spacers kan vara en billig om än inte optimal lösning... | |
|
Vadå man kan väll inte spaca fälgarna närmare bilen?! Alltså navet e perfekt storlek på,bara de att fälgen inte kommer in på dom sista milimetrarna! No turbo shit just real M-power |
|
| Hur kan navet vara perfekt när inte fälgen går på? Du har ingen bild så att du kan visa vad du menar? | |
| Nä men sätter du spacers så kommer ju fälgen ligga an eftersom du gör navet "bredare", dvs flyttar fälgarna 3mm utåt! | |
|
På vilken bil har de fälgar du nu försöker få på suttit? Navhålet på fälgar till E36 skall enl Länk vara 72,5 mm. /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Vad menas med ET? Har det med hjupet/ spårvidden att göra?? Klabbarparn |
|
|
Ursäkta!! Djupet menar jag ju!! Klabbarparn |
|
|
@ klabbarparn: Länk /Magnus Oldberg Bostongurkan: Länk |
|
|
Jag har klockrena bilder,vet inte riktigt hur ja ska ladda upp dom. Men kolla www.garaget.org/roozty. Fälgarna har suttit på en e36 320 så ja tog för givet att dom skulle passa klokt. Nu förstår ja hur du menar med spacers.Klart det blir bättre,kanske inget ja använder på bana direkt:) No turbo shit just real M-power |
|
|
OK! Ungefär som jag trodde! Tack Magnus!! Klabbarparn |
|
| Har dom suttit på en 320 så borde dom väl passa din bil utan problem. Jag hade iallafall M3-hjul på min 320 och det passade perfekt. Är du säker på att dom passade på 320´n utan nåt trix för att få dit dom då? | |
|
Du kan lämna in fälgarna till vissa verkstäder där de kan öka navdiameter "centrumhål ökning" 200:- för en 16 fälg så jag antar att du kan lägga på några hundringar för du har nog större (Men det verkar märkligt om de har suttit på en 320 innan, de ska ha samma navdiameter) ET = Inpressning = Offsett dvs samma sak men olika namn. Ett lågt ET ex ET15 gör så att fälgen kommer långt ut och viceversa. Jag tror att du borde kunna valsa skärmarna lite för att få till det. Hur stora fälgar/däck är det du har? ska själv köra med 225/35-19 8,5tum ET38 fram och 255/30-19 9,5tum ET43 bak. m3 e36 |
|
|
Hallå där!! Vill bara tacka alla som lagt energi på att hjälpa till!! Kul att så många intresserar sig och vill hjälpa en! Nu har allting löst sig,han jag köpte dom hade tydligen också använt sig av en slags fälgring. Alla dom ringarna låg separat inpackat i ett däck.(jag hade inte packat upp alla däck) SÅ nu sitter dom som en smäck! Vill ni se resultatet för ni kolla www.garaget.org/Roozty kommande veckan,ska bara tvätta henne först! No turbo shit just real M-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.