AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.514

Byt BMW-iPod mot Intravee II

th
86
theworm
Z4 3.0i
Hej!

Förra året lät jag BMW installera deras iPod interface, dom tog bort CD-växlaren och drog fram en iPodkabel i handskfacket. Fungerar, men inte tillfredsställande då man inte får upp ID3-tag eller kan söka fram låtar, man är liksom låst till 5 spellistor. och när man har 100 låtar i varje som bara visas som "Track 47" osv. känns det inte som utnyttjar ipodens kapacitet riktigt.

Är det lätt att nu byta från BMWs interface till Intravee II? eller är det sämre utgångsläge nu kanske?

Bilen är en Z4 - 2003 (E85)
In
355
Inot
745iA -02
Jag är ute efter samma sak, att kunna se iD3 taggar, men i mitt fall så ligger begränsningen i att min CD/Huvudenhet ej har stöd för iD3, så oavsett vilket interface jag kopplar in så kommer jag bara att se track 1, track 2 osv....

Vilken modul som jag måste uppgradera för att få stöd för iD3 verkar inte någon på BMW ha en aning om.
th
86
theworm
Z4 3.0i
Okej, jag trodde bara man behövde typ MK4 o "stora" navven? Har uppgraderat firmware i den till senaste 4-1/00 eller va den heter.

Här är ett ett exempel på en annan z4 som ser ut som min typ och han kör ialf. intravee II med ID3, sökfunktioner o allt från iPoden - så vill jag ha det!

Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag kör med Intravee II+Kca-420 alpine adapter+ipod classic 120 gb..

funkar klockrent!

låttitel,album,artistnamn osv!

tog 5 min att koppla in..ersatte min cd-vxl..
Bi
3.797
Bianca

Så här ser de ut i navskärmen.

Du styr med multiratten eller i naviskärmen..precis som de vore bmw org!

Länk
In
355
Inot
745iA -02
theworm:

Om du inte kan se iD3 taggar med BMWs ipod interface, så gissar jag att du får samma problem med Intravee II, inget jag svär på iofs.

Om jag har fattat det rätt så måste man ha stöd för iD3 taggar i det befintliga systemet, i alla fall så är det så i min E65:a som har Navi01 som är CD baserad.

Jag testade att spela upp en CD med MP3:or på och inga taggar visas. Så jag har inte stöd för iD3 taggar, frågan är som sagt vad som skall uppdateras för att få taggarna.
Bi
3.797
Bianca

Kommer funka för dig oxå theworm,

vi har samma radiomodul BM54..
Bi
3.797
Bianca

Tror inte bmw ipod interface har stöd för ID3 taggar...
visar bara track 1,2,3 osv..
In
355
Inot
745iA -02
Stödet för iD3 taggar ligger välan i den befintliga stereo/radiomodulen. Enligt BMW så skall iD3 visas med deras interface om bilen stödjer det.

Dension med flera reserveras sig just för att din bil måste ha stöd för iD3, annars så visas bara track 1 osv.....

Bara att prova med att stoppa i en CD med MP3:or i sin befintliga spelare och se om taggarna visas eller inte.
Bi
3.797
Bianca

Theworm...

de kommer funka för dig!
Bi
3.797
Bianca

Theworm. Vill du att jag ska maila över lite bilder till dig på hur intraveen ser ut i min skärm,med playlist,song,album,artist m.m så hör av dig till mig på sebbe76@msn.com

Jag är grymt nöjd med intraveen!
th
86
theworm
Z4 3.0i
Låter ju underbart om det fungerar!
BMW-interfacet låter mig ju inte heller söka i artister/album osv. utan bara ger mig 5 st spellistor som kunde vart typ 5st STORA cdskivor, blir lite halvdant tycker jag.

Det jag undrar är ju hur enkelt det är att byta från BMW-interface till Intravee II? Jag hade CDvxlare innan, men nu har dom tagit bort den o dragit kablarna till BMW-ipoden som jag inte vet vart den sitter (bakom stereon?)

Inot: Min nav är DVD baserad, MK4

Bianca: tack, har lagt till dig på MSN, så du får gärna skicka lite bilder :)

Mvh. Joel
th
86
theworm
Z4 3.0i
Förlåt, min nav har DVD men vi pratar ju ljudläsarn, den är förstås en CD och den tar inte MP3 alls. Ser precis ut som på youtubeklippet ovan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.