|
|
|
|---|---|
|
Tog ut M5an för första gången på 6 månader idag. Den startade o den går bra men varken hastig, varv, tank, temp, eller färdator funkar. Vad kan det vara för fel? Batteriet har varit ur o haft det hemma på laddning över vintern ska tillägas. E dessperat att få det att funka då jag vill köra med den så är tacksam om nån har nått tips om va det kan vara? Mvh m-killen alias Freddan M-killen | |
|
Det enda som jag kommer å tänka på så där i förbifarten är att det kan va det lilla batteriet som sitter i mätarhuset som är slut. Har haft samma fel på ett ex antal e-34:or men inte alla på en å samma gång å då har det vart det batteriet. Mvh:Daniel T |
|
| Kan mycket väl vara det lilla batteriet, därför skall man inte plocka ur huvudbatteriet utan köp till nästa avställning en underhållsladdare. | |
|
Skorpionen) Du menar det batteriet i SI-kortet? Läste det precis att om man har batteriet bortkopplat en längre tid så laddar det ur. Det styr miltal varv , ja de flesta instrument verkar det som? Kan det vara det som är ur laddat då? Verkar ha kommit nått på spåren nu då. M-killen |
|
|
Ska även säga tack till Daniel T, Du skrev ju det oxå om det lilla batteriet i mätarhuset. Det är nog som ni säger att det är slut. Kan man byta det batteriet eller måste man lämna in det till nån bilelektriker som kan löda dit nytt batteri? M-killen |
|
|
Hej där igen "M-killen" Om du eller nån av dina polare är duktig med lödkolven så fixar du/ni det själva utan problem. Skruva ur mätarhuset å öppna upp det bakifrån så hittar du batteriet där,ser ut nästan som ett vanligt ficklampsbatteri, fast lite kortare å lite tjockare å med lödöron. Bmw har ju givetvis sånna utbytesbatterier,fast dom är rätt dyra som orginal reservdel?! Clas Ohlson har ett likvärdigt uppladdningsbart batteri med lödöron i sitt sortiment till ett betydligt bättre pris. Har funderat lite ang varför din Färddator inte funkar,men den är ju säkert styrd av mätarhuset då den får en massa signaler därifrån ju! Å en sak till...När du ändå har ur mätarhuset så passa på å byt ut alla trasiga lampor som sitter i den,brukar ALLTID vara några som är paj å som man inte laggt märke till att dom har pajat! Lycka till nu. Mvh:Daniel T |
|
|
Hej Daniel T. Jag blev paff när jag vred på nyckeln idag för nu funkar allt igen. Det var tydligen de där batterierna i mätarhuset som varit ur laddat bara. Det lös svagt först o sen blev det bara starkare o starkare o nu är det som det ska. Tur man slipper massa utgifter nu. Tack alla för all hjälp. Ps Hur gick det med kupefläkten Daniel T? vore kul o veta om det funkar nu. Mvh Freddan M-killen |
|
|
Hehe skönt att det löste sig med batteriet. Behövde nog bara lite "Ny" ström då det ju är ett uppladdningsbart batteri! Jadå det gick bra med Coupéfläkten, lite knöl å få dit den å så men det är ju lite trångt i motorrummet :-) Så nu har jag varmt å skönt i bilen igen. Fast säg den glädje som varar för evigt. När jag hade fått ihop allt å glad i hågen skulle ut å köra så kom jag 2mil å sen gick ALLA 3 fläktremmar av istället.Haha Ska man skratta eller gråta? Men nu är dom bytta iaf å jag kan köra med bilen igen.. Fast nu har "Skrammel"stagen på båda sidorna gett upp oxå så det känns som ett evighetsjobb just nu. Å på Lördag så ska jag få hem min ny- renoverade frontspolier,nylackad å fin förhopp- ningsvis!=) + Dropplist till förardörren. Sen ska bara bakstötarna bytas å reserv- larmdosan larmas in i systemet.bla bla bla.... Hehehe så jag har å göra! Hoppas allt flyter...eller ska man säga rullar... på för dig nu Freddan. Mvh:Daniel T |
|
|
Ja du Daniel T haha. Jag hade nog gråtit några tårar om det hänt mig. Att alla tre remmar gick av samtidigt låter ju konstigt men, det är väl en på 1000 som råkar ut för nått sånt. Jag bytte ju kupefläkten o remmarna precis innan jag ställde av den, o fläkten starta o gick så tyst o fint fast remmen till gen fick jag spänna för den var slak o skrek som en baby haha. Hoppas den funkar lika bra som förra året nu men det är ju en m5a så varför skulle den inte göra det eller va säger du Daniel haha. Mvh Freddan M-killen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.