|
|
|
|---|---|
|
Ja har en röd lampa som lyser o vet inte vad den är till bilen startar inte som förut ibland kan den starta men för de mesta inte om detta har med lampan att göra vet jag inte. Länk där finns bild på lampan | |
|
Jag har en liknade lampa i min bil och den är till larmet har jag för mig för när jag låser bilen blinkar den till .... |
|
|
har kommenterat bilden E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
Oj oj, här behövs en städning av bilen!! Som nämnts tidigare är det en indikator till larmet och ev imobilizern (startspärren). Vad har du för larm? /Scnitzermann. |
|
| hehe jo städa behövs de väl de men de är inte min bil de är farsans. Hittade någon larmbox o kopplade bort den så lampan slocknade dock startar inte bilen ändå. Mystery heter typ larmet men ingen dosa finns kvar så de funkar inte så bra | |
| Det kan vara en indikator för immobilizer status, detta var ofta krav från försäkringsbolagen på importerade bilar tidigare. Då finns ingen larmdosa endast en speciell "nyckelring" att sätta på bilnyckeln. | |
| har larmet startspärr och man bara kopplar ur larmet så det inte kommer nån ström så är startspärren inkopplad tills du tar bort larmet eller kopplar om alla kablar som finns till larmet om du förstår va jag menar | |
|
Har du tagit bort larmboxen så har du garanterat fått problem. Oftast så spärrar larmet signalkabeln till startmotor och bränslepump. Dvs i det här fallet är de inte anslutna. Går startmotorn runt? /Scnitzermann. |
|
|
oftast bryter den väl hela tändningen! det gjorde den på min! har även skicka ett meddelande till polaren att han skulle göra nån typ av guid E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
| Startmotor går runt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.