|
|
|
|---|---|
|
Uppgraderade min 120d till steg 2 (238hk 495nm). De va ju inte direkt så man satt och funderade på om de hänt något utan de kändes klart och tydligt att de fanns några fler hästar i dieselspisen och vart riktigt rolig att köra, till och med att tanka, har sänkt förbrukningen lite grann! Ända "problemet" jag haft är att det spinner hej villt om det är blött ute, 1,2,3,4an hoppas det blir bättre med sommardäck! Intresant om det är någon som har accelerationstider och bjuda på? Kul och höra om era erfarenheter och känslor efter en uppgradering!=) | |
| Mums, jag vill med mappa om min! ;) | |
|
Att det spinner är däckrelaterat. Vet en 535d som "spann" i över 200 km/h med vinterdäck. Det kan ha med ojämn rullomkrets att göra och även den mjuka stommen som gör att bilen blir "sladdrig" och DTC blinkar för sladd. Med 238 hk ska det kanske kanske spinna till på tvåan om det är blött ute. Absolut inte på trean och fyran iaf. Flåklypa |
|
| det blev betydligt bättre med sommardäcken, som du säger så spinner den till på¨2an ibland men inget på 3an och 4an=) | |
|
Spinner den eller är det DTC som blinkar? Jag tycker det är lite skillnad för DTC kan blinka av andra skäl än att däcken spinner. T.ex. har många problem med att mjuka vinterdäck ger utslag på DTC men kopplar man ur det så spinner inte däcken hejdlöst precis... __________ Mvh Grelle |
|
| Den spinner, har dtc urkopplat helt då. Men som du säger då den kan ju blinka till lite nu som då även i farter över 200 kan den indikera att det "spinner" o de tror mAn ju inte riktigt på | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.