AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.324

Hur vanligt med sportstol, skinn på e39?

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Min 523 -99 svensksåld har ljusgult helskinn och sportstolar.

Känns som detta är en ovanlig kombination då jag inte har sett samma kombo på nån annan e39 jag tittat på av liknande årsmodell.

Så är det så att jag har fått tag på en ovanlig kombination??

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Så såg min fd 540 -00 ut invändigt. Ljusgult skinn och övring interiör svart.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej hopp:)

Min 540 av årsmodell 2002 är safirsvart med ljusgult skinn, dock komfortstolar ej sport. Förste ägaren kryssade i komfortstolar på tillvalslistan. Personligen älskar jag kombinationen av svart bil med ljusgult skinn samt oerhört sköna komfortstolar :)

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Mi
122
Micke77
540i -95
jo , komfort stol ska man ha i en 540ia, liksom tillhör tror de är mer standard än udda på 540 e39

MvH
Micke
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Jo men sportstolar på en 523 -99 måste alltså vara jävligt sällsynt eller vad?

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Hade det på min 520 it -03 också
Hur ovanligt det är vet jag inte

Ha deT
Buspelle
Sportstolar på en E39 är ganska vanligt. Det ljusgula skinnet i komb med svart inredning är däremot mindre vanligt. Svart, beige o grått skinn är ju absolut vanligast.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Micke77: Ja, ja gillar komfortstolarna skarpt :)

Dock trodde jag att det var vanligare att det ingick sportstolar när man väljer M-sport II chassie men man kanske väljer typ av stolar separat?

Sjobusen: Tror nog kombinationen ljusgult skinn + sportstolar + övrig svart inredning är ganska ovanligt. Ialla fall på svensksålda E39:or. Min är dock importerad från Tyskland. Har du el-styrda sportstolar?

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kermit: Sportstolar ingick i M-sportpaketet men uppgradering gick att göra till Komfortstolar. Vanligast på M-sportutrustade E39 är givetvis sportstolarna men det är absolut inte ovanligt med komfortstolar på framförallt 540iM.

När det gäller trådstartarens fråga så håller jag med ovanstående svar...Sportstolar är vanligt på E39 men färkombinationen som anges är nog mindre vanligt men inte unik på något sätt. Många sv-sålda 523 hade nog standardstolar eftersom många såldes som tjänstebilar och det oftast inte fanns utrymme att utrusta dessa bilar i någon större omfattning.

___
//Ulf
By
59
Bystedt85
Bmw 530d Msport -99
Bmw 530d Msport -05
såhär ser min svensksålda Bmw 530d ut invändigt..

[IMG]Länk
By
59
Bystedt85
Bmw 530d Msport -99
Bmw 530d Msport -05
Länk

blev lite fel förra inlägget..
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Programmer: Ja, jag hade för mig att det ingick sportstolar i M-sportpaketet. Har även sett M5:or med komfortstolar :)

Nåväl, jag gillar mina komfortstolar dock så saknar jag lårstödet lite grann. Dock så tycker jag att de tvådelade ryggstödet är superbt likaså det ställbara ryggslutet med luft.

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kermit: Jag håller med dig om komfortstolarna, hade det i min 540. Lårstödet på sportstolarna ger inte mig som är 194cm något direkt stöd då dom hamnar för långt ner. Testade nyligen en X5 med komfortstolar, samma som sitter i E60/E61 och där kan vi prata om en stol som är superb. BMW verkar ha tagit det bästa från E39:an sportstol och komfortstol. Jag kommer garanterat inte att köpa en E61 utan dessa.

___
//Ulf
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Programmer: Det låter inte dumt :) Undrar hur de nya stolarna i F10:an är....

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har bara suttit några minuter i en F10 och komfortstolarna tyckte jag påminde starkt om de i E60/E61.

___
//Ulf
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Programmer: Det låter lovande:) Hade i och för sig varit konstigt om de nya stolarna hade varit "sämre" än på föregångaren, men man vet aldrig.....

Om jag har vägarna förbi Bmw Group i Solna så får jag se om jag inte kan få provsitta en F10 jag med:)

Mvh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Kermit, Nej jag har inte elstolar.

Ok tack för alla svar. Verkar ändå som att det på årsmodell -99 är ganska ovanligt, men att det blir vanligare på typ -01 och framåt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.