|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag tror jaag känner igen mig där, det känns som om däcken inte är runda? Det är gamla pilot sport jag har. Vad säger Panelen om Kumho däck fram istället? | |
|
Vänd hjulen mot färdriktningen.Kan funka. Gör inte om de är rotationsbestämda. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
EDIT!! Det gör INGET om de är rotationsbestämda. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Vad konstigt. Men det verkar stämma att det ska vara olika tryck på 320 och 325. Etiketterna är olika enl. realoem. Man undrar ju varför. Vikten skiljer väl inte nämnvärt. Jag har assymetriskt mönster. Det är det på PS2. Fast rekommendationerna från BMW är nog mer tänkta för Pilot Sport med V-mönster, som var det som satt på från fabrik. Tryckrekommendationerna gäller i och för sig för alla däck de rekommenderar. |
|
| Köp nya PS2 och sätt fram istället. Det kan bli fel om man blandar olika däckmärken. | |
| Jag har blandat däck förut och tycker inte att det var någon skillnad. Då var det continental fram och federal bak. | |
| Karl: ska man vända hjulen mot färdriktningen? Låter inget vidare måste jag säga. Jag är ingen expert men rotations"pilen" är väl där av en anledning? | |
| Någon som känner till en bra sida där man kan beställa nya däck? | |
| Öh...däcken har rotationsrikting för att de funkar bäst åt ena hållet, dvs de är skurna på ett sådant sätt att vattnet evakueras lättare när de roterar åt rätt håll...Attt vända rotationsriktinig är inte att rekommendera och inget jag skulle göra... | |
|
Det är däckexperter som säger att det inte spelar så stor roll. Plus att det förmodligen sliter till klackarna snabbt. Har stått om detta i TV och Automobil. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Adelson. Kanske det gäller RFT-däck? De kanske kräver lägre tryck än "vanliga" däck??? Surf Or Die!!! |
|
|
För inte kan du slänga däck med 6 mm kvar? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Lågprofildäck med hög hastighetsklassning blir väldigt hårda och bullriga när det är kallt, vänta tills temperaturen ligger över 15 grader och se om dom fortfarande är odugliga, då är det väl kanske dags att fundera på att byta. /Jonas |
|
| Montera INTE däcken med omvänd rotationsriktning om du har V-mönster! Då fungerar dom skitdåligt om det är vatten på vägbanan. Eventuellt kan det vara okej om man har mönster som går parallellt eller vinkelrätt mot rotationen men absolut inte med V-mönster. | |
|
Enl. TV & Automobil var detta det enda sätt att få bort klackarna såvida man inte vill svarva dom. Skulle inte heller rekommendera att vända V-däck mot rotationsriktiningen om det är regn. Men 5-6 par mil på torr vägbana är ju inga problem. Men som sagt var så finns det ju inte så mycket att välja på. Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Ratten drar gärna både till höger och vänster när man kör, även på fina vägar. Skulle en balansering hjälpa ? | |
| Andreas: Balansering brukar hjälpa när du har vibrationer runt 70 km/h. Att bilen spårar har inget med balanseringen att göra. | |
|
Ja ett lite h-e att sitta och passa ratten hela tiden. Vi hade samma problem med Kleber 205x50x17 enär de är mycket hård skuldra plus inte är så rundade. Nu rullar den på Dunlop samma dim men betydligt rundare kant och förmodligen lite mjukare skuldra. Skillanden är stor!! Men skulle varit lite bredare däck som fyller ut bättre men fälgen är bara 7". Byta upp sig? Till vad då? |
|
| surfjanne: Skyltarna i E46:or visar nog lämpligt tryck för vanliga däck. RFT var väl aldrig aktuellt på E46. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.