|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har haft nåt mystiskt elfel under en tid med just instrumentering, bakljus och backljus. Allting fungerar men i fel läge och i detta fall vid påslag av blinkers (vice versa), i detta läge går alltså bakljus igång direkt så de är alltså ingen fråga om kabelbrott bakåt utan nåt kopplingsvajsing efter säkringen. Är de någ som kan misstänka vad som skulle kunna vara inblandat. De har alltså varit så här sen tidigare ägare. Alla säkringar är i god kondition för övrigt. Vore väldigt trevligt med lite hjälp och funderingar. | |
|
Hej. Har själv haft väldigt likvärdiga fel på min första -02. Då var det jordfel överlag. Jag hade dina fel + att tempmätaren åkte upp ju mer ström man använde,typ med full fläkt,torkare,bakrutevärmare och hel-ljus så låg den på rött/fullt.Utan alla dessa var tempnålen i mitten. Ny jordkabel från motor till kaross och vidare till batteri.Noga med ytorna. Jorda gärna bakljusen med. Mvh Jonas B. |
|
|
Som Jonas säger, du har ett jordfel. Räcker oftast med att ta bort oxiden på jordkablarna, till baklysen, batteri, instrumentering etc så löser sig problemet. Mvh Johan |
|
| Som sagt gott folk, jordfel tycks de vara. Bara till att börja gräva bland kablarna nu. | |
| Har gått genom saker och ting ett antal gånger och jag kan inte sluta tro att de är höger lamp-insatshållare som inte fungerar som den ska. Men broms, blinkers (backljus?) fungerar ju med bilen igång så vad sjutton skulle de då kunna vara? | |
|
Om du har släpkoppling så kan där ligga en hund begraven även där Ha deT |
|
| Nope ingen släpkoppling på den här inte, men ja menar.. spänning och allt fungerar men därefter är ja helt tankelös.Sett över jordkablar och allt jag kan komma på. Eller jo juste, bara av ren fantasi slängde ja på en 16A och nog började man häppna när regbelysningen hoppa igång. Man måste gilla jord alltså. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.