AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.524

Elkomponenter under baksäte e34

Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
Vad är det som sitter här? Det är två styrboxar eller vad man ska kalla dom och 3 relän samt ett gäng säkringar.. Vad styr boxarna tex? Håller på att felsöka min 525 -92 efter elfel då bilen drar tjuvström och är nyfiken på vad dessa komponenter är?!

Mvh
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Dom styr bl.a centrallås, elfönster, eltaklucka, elstolar med mera.
Kallas GM och RM moduler.
Koppla en multimeter i serie med minus polen på batteriet, dra sedan säkrinng efter tills du hittar en där strömmen dimper ned.
Då vet var du skall förtsätta att leta.

Är själv på jakt efter tjuvström på min E32:a. Har kommit så långt att om jag drar säkring nr. 30 under baksätet så dimper den ner till nästan 0. Det värsta är bara att säkring 30 styr en himla massa funktioner så som centrallås, elhissar, eltaklucka, erlstolar + lite till.
Får försöka koppla ur enheterna en efter en för att se om man hittar något.

Lycka till.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Di
248
Dirigo
e34 525i sedan -93
e61
Okej, tack så mycket marten! Jag mätta mellan pluskabeln och pluspolen, fungerar det lika bra? Hur som helst så kom jag fram till att det ligger och drar nästan 1.7 ampere då allt är avslaget. Det låter jävligt orimligt i min mening, kan någon styrka detta? Hur som helst, då jag sliter ut den ena modulen där under sätet.. den som sitter längst mot bagaget, då går mätaren ner till nästan 0 direkt. Testade en polares modul och då ligger fortfarande 1.7 ampere och drar. Så det verkar vara någonstans i matningen fram till denna modul som är boven.. Ska fortsätta sedan och testa rycka säkring efter säkring istället och se om det kan ge något bättre svar men är det någon som har en aning redan nu vad det kan vara så mata bara på med idéer

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.