|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar varför min bil låter som en anka vid kall start. Inte qvack qvack nu. Det låter som en anka när jag startar bilen när den är kall. Är det något fel på startmotorn eller? Vad kan det vara? Det är en m44b19 motor. | |
| vet itne exakt vilket ljud du menar men kan det vara fläktremmen som slirar? | |
|
TimS bör den inte låta hela tiden då bilen är igång också? |
|
|
nja den brukar låta lite vid start då allt börjar snurra och remmen är sliten eller lös. att den inte hinner med samma tempo som allt annat typ låter den lite vid rödljus eller plötsliga gaspådrag oxå? |
|
| Den låter bara när jag startar den när den är kall. Ska kolla snabbt nu om det är kvar. Det började låta igår. | |
| Startade nyss och testade. Det lät helt normalt nu, och den har stått sen igårkväll. | |
| Jag kan tillägga att ljudet nu har försvunnit helt. Det lät kanske i två dagar och det försvann av sig själv. | |
|
som killen säger VILKET LJUD MENAR DU? för bmw har massa fel ljud, tusen fel och konstigheter, annars kan du kalla ljudet för "orginal bmw" när du säljer den, lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.