|
|
|
|---|---|
|
Tja Precis inhandlat en 325a e36 91a med automatlåda, ibland när man skall iväg från stillastående så känns det som den startar på 2an eller slirar på 1an, speciellt om man gasar typ halvgas Om jag trycker gasen i botten från stillastående så gör den som den ska i ca 1 sekund, sen känns det som om den tvärdör, typ som antispinn eller nått, den liksom bara jobbar på låga varv, svårt att förklara men hoppas ni fattar Har ej antispinn vad jag vet i alla fall. Det händer aldrig uppe i fart, kickdown funkar som det skall osv Nån som har koll? | |
| skall tilläggas att den står still i N ochatt inga problem upplevs med backen | |
|
Är olja och olje nivån ok i lådan? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Inga andra missljud som du uppmärksammat? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Nej, inga missljud alls, den går och låter precis som den ska, växlar riktigt mjukt och fint, det är bara ibland som detta problem uppstår, tror alldrig det händer när den är kall, men bara ibland när han e varm Oljan har jag inte kollat, hur och var gör man det, hur mycket skall det vara i och hur skall oljan se ut. om det är för lite, kan man bara fylla på eller skall man hälla ut den gamla och hälla i nytt, finns det filter, vilken olja skall man ha? Skitmånga frågor, jag vet, men hoppas nån har tid och ork att svara Mvh |
|
|
Ska finnas en separat oljesticka till lådan. Om motorolje stickan är röd, så brukar den andra vara Gul. Där kan du se hur nivån är. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Ok, men jan det plötsliga stoppet bero på oljan, kändes som hela skiten bara tvärdog, den varvade ej heller upp, kändesw precis som antispinnsystemet hoppade i, bara det att det ej finns ett sådant på min bil | |
|
Vet inte tyvärr, men farsan hade en automat tidigare och de på bmw sade att det var viktigt att ha koll på oljan för det var dyrt att laga om något havererade i den. Själv är jag väldigt anti mot automat. Har du haft bilen länge? Fungerat bra tidigare? Många mil som du ägt den? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Ignoera frågorna här. Läste ditt tidigare inlägg igen....) Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Låter som om automatoljan är i dåligt skick, gör ett delbyte med nertag och rengöring av tråg och framför allt byte av automatfiltret, finns hos BMW. Läs dessa länkar: Länk Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.