|
|
|
|---|---|
|
Så var det dax för sommarhjul. Fick punktering i höstas på bakhjulen. Har tagit upp detta tidigare. Den har slitit ut ett nästan nytt däck på 20% av rullbanan. Resterande 80% är jämt slitet. Kollade hjulinställningen, men den var perfekt. Kan detta komma av bredden på fälgen + spacers? Hjulen bak är 20X9,5" + 1 cm spacer. ET 25. Andra problemet är att en av fälgarna var spräckt. Detta fick jag svetsat i vinter. Skulle montera dom nya däcken i går och då säger däckmannen att det garanterat kommer att spricka. Kan det stämma? Han sa också att hjulen var ovala. I tillägg til detta så ser jag att jag har exakt lika spricka i andra fälgen. Vet inte än om detta kommer att fungera, men ser mörkt ut.. Nån som vet vart jag kan få tag i nya M5 kopior i 20x9,5 ET 25? Puh, blev mycke i samma mail, men hoppas på svar. Mvh Hosse | |
|
Hej där "Hosse" Ang de spräckta fälgarna så skulle nog jag inte köra med dom i det skicket utan se till att en välrenomerad fälgfirma fixade till dom innan. Jag har använt mig av INTERA som ligger i Haninge söder om Stockholm några gånger å även om det kan ta lite tid å kosta lite pengar så tycker jag att det är värt det å då allra helst om det handlar om fälgar som är svåra å få tag i. Dom ballanserar,riktar,svetsar å lackar fälgarna så att dom blir som nya. Dom har förvisso gått bet på en fälg som jag lämnat till dom men den var istället rejält stukad å gick inte å få rund. Man ska ju ha i åtanke att Aluminium är en mjuk metall som blir utmattad efter ett tag å alltså inte går å värma å rikta hur mycke som helst. Håller tummarna för att det går bra för dig å att du hittar anledningen eller får tips om anledningen till den ojämna slitningen på däcken. Slitningen kan ju bero på att bredden kontra Cambervinkeln gör att belastningen blir för stor på delar av däcket oavsett hjulinställningen. Men detta är bara en gissning. Mvh:Daniel T |
|
|
OK, tack! Ja, jag ska in och kolla hjulinställningen nu som jag fått på 20"arna bak (om dom håller tätt då!) Men det måste ju finnas att köpa oorginalt nånstans i Sverige eller Norge? Ang INTERA; Vad uppskattar du att en upprättning av mina 2 skulle kosta? Mvh Hosse |
|
|
Länk Mvh Henrik |
|
|
Hmm.. Inte så farligt då? Skickar dom dit till veckan om det är helt hemska hjul. Tack! Mvh Hosse |
|
|
Konstigt nok så håller bakhjulen fortfarande tätt! Underbart:-) Mvh Hosse |
|
|
Fick riktat mina hos fälgfixarna i Helsingborg och nu har jag i princip inga vikter på hjulen längre Mycket nöjd med dem Ps kolla så de kan ta hand om 20´´ hos Intera innan du skickar inga pris på det i listan bara en tanke Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.