|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag äger en M3 E36 97:a och har stött på ett märkligt problem med min nyckel. Det är så att jag tog och bytte batteriet till nyckeln sedan när jag går till bilen så fungerar upplåsning och låsning av bilen perfekt. Men, sedan när jag tar och vrider nyckeln för att starta motorn så händer ingenting. Allt annat fungerar bra, men motorn tänder helt enkelt inte. Jag har testat kodat om nyckeln (Vridit till läge 1 och tillbaka, hållt in knapp 1 och tryckt in knapp 2 tre gånger sedan släppt knapp 1) men ingenting händer. Ska bara tillägga att min andra nyckel fungerar som den ska. Så det är inget fel på bilen dvs. Ringde och hörde med BMW i Solna, de hade aldrig hört talas om något sånt, men han skulle höra med teknikerna och höra av sig senare. Någon som har haft samma problem här på AP? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Batteriet för fjärrmanövrering har inget med startspärren att göra, men förmodligen kan nått ha hänt med transpondern till startspärren vid batteribytet eftersom den andra nyckeln fungerar utan anmärkning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.